پروژه مترو شیراز نمادی از توان مهندسی ایران است

رئیس طراحی و مهندسی سازمان حمل و نقل ریلی شیراز، با اشاره به اجرای سه پروژه همزمان در مقیاس شهری در خط دوم مترو، تاکید کرد که مترو شیراز نمادی از توان طراحی و مهندسی متخصصان ایرانی و عزم برای پیشرفت است.

پروژه مترو شیراز نمادی از توان مهندسی ایران است
1399/12/17 10:44:28

محمدحسن رضایی بیان کرد: ساخت سکو ایستگاه خط دو زیر ایستگاه خط یک و لینک ارتباطی بین خط یک و دو از جمله این پروژه ‌هاست.

او با اینکه ساخت یک سازه‌ به صورت تونل با ۲۷۰ مترمربع طول نیز در مراحل پایانی ساخت قرار دارد، افزود: پس از آن ساخت بتنی سازه آغاز خواهد شد. کف این سازه ریل گذاری و نهایتا ریل خط یک به ریل خط دو از طریق این سازه متصل خواهد شد.

رئیس طراحی و مهندسی سازمان حمل و نقل ریلی شیراز ادامه داد: سوزن لینک ارتباطی در خط یک نیز نصب شده و آماده است که ریل گذرای انجام شود و از این طریق امکان انتقال قطار خط یک به دو خط دو میسر می‌شود.

به گفته رضایی، یک سازه دیگری هم به جز لینک ارتباطی در حال ساخت است که به کراس اور معروف است و چند تا مقطع تونلی در این سازه ایجاد خواهد شد.

او گفت: بزرگ‌ترین این سازه‌ها بین ۱۹ تا ۲۰ متر مربع عرض دارد که این میزان عرض برای خیابان زیر ترافیک زیاد است اما با کنترل‌ها و طراحی‌های انجام شده ضمن اینکه ایمنی را کاملا رعایت می‌کنیم سرعت پیشرفتشان هم بالا می‌رود.

رئیس طراحی و مهندسی سازمان حمل و نقل ریلی شیراز  تصریح کرد: احداث این پروژه‌ها در شرایط سخت اقتصادی و شیوع بیماری کرونا، نشان از همت و اراده برای پیشرفت شیراز دارد.
منبع: ایسنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی