عملیات اجرایی کنارگذر غربی کرمان آغاز شد

عملیات اجرایی کنار گذر غربی شهر کرمان در ایام الله دهه مبارک فجر سال ۹۹ با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار کرمان و سایر مسئولان ملی و استانی آغاز شد.

عملیات اجرایی کنارگذر غربی کرمان آغاز شد
1399/11/27 10:47:28

کلنگ احداث کنارگذر شهر کرمان (کنار گذر غربی قطعه چهارم) به طول ۹ کیلومتر با اعتبار بیش از ۳۱۷ میلیارد ریال عصر روز دوشنبه در کرمان به زمین خورد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در این زمینه گفت: کنارگذر غربی شهر کرمان بخشی از کریدور ارتباطی استان‌های شمال و مرکز کشور به استان‌های جنوبی (هرمزگان و سیستان و بلوچستان) محسوب می‌شود که به لحاظ ترانزیت کالا و مسافر و نیز ارتباط مراکز صنعتی و معدنی بسیار بزرگ و قطب‌های کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

علی حاجی زاده افزود: با توجه به ممنوعیت عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین از محدوده شهر کرمان و افزایش روز افزون ترافیک محور یاد شده، اجرای این طرح می‌تواند اثراتی چشمگیر در کاهش حوادث جاده‌ای و افزایش سهولت تردد، موجب کاهش سوخت و آلایندگی هوا شود.

وی با بیان اینکه طول کنار گذر غربی کرمان ۹ کیلومتر و عرض تمام شده مسیر ۱۰.۴ متر است تصریح کرد: این طرح ۳۳ دستگاه آبرو، بیش از ۶۱۰ هزار مترمربع سانتیمتر حجم آسفالت بیندر و بیش از ۴۳۶ هزار مترمربع آسفالت توپکا و پنج هزار و ۳۰۵ مترمربع بتن ریزی خواهد داشت و همچنین حجم خاکریزی بیش از ۹۱ هزار مترمربع و حجم خاکبرداری آن یکهزار و ۷۱۳ مترمربع است و به ۴۹ هزار و ۷۰۵ کیلومتر نیاز دارد.

حاجی زاده افزود: محور یاد شده به علت سنگینی بار ترافیکی و عبور تریلر، کامیون و ۲ خطه بودن، همواره موجب سوانح شدید منجر به فوت و راه بندان های مقطعی در طول مسیر می‌شود لذا اجرای این طرح می‌تواند مسائل و مشکلاتی از این دست را رفع کند.

همچنین وزیر راه و شهرسازی، استاندار کرمان و هیات همراه از زیرگذر ورودی چترود بازدید کردند که این زیرگذر یکی از پر حادثه‌ترین اماکن راهسازی در کرمان محسوب می‌شود که دستورات لازم در این خصوص صادر شد.
منبع: ایرنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی