پیشرفت فیزیکی 65 درصدی سد اخند

معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: سد بتنی - وزنی اخند در شهرستان عسلویه این استان که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۷ آغاز شده‌است، اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت فیزیکی 65 درصدی سد اخند
1399/11/04 10:05:09

مهندس جمشید تویل روز چهارشنبه در جریان بازدید از روند اجرایی سد اخند به رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی این پروژه، انتظار می‌رود این سد تا پایان امسال به مرحله آبگیری کامل برسد.

 

وی بیان کرد: سد بتنی - وزنی اخند با مهار سیلاب‌های مخرب فصلی، منبعی جدید برای تامین آب بخشی از شهرستان عسلویه به شمار می‌رود.

 

تویل ادامه داد: تغییر اقلیم در سال‌های اخیر باعث شدت گرفتن باران‌های سیلابی در بازه‌های زمانی کوتاه شده‌است و این موضوع ضرورت سازگاری با تغییر اقلیم را دوچندان می‌کند.

 

وی کنترل رواناب‌های مخرب و تبدیل آن به آبی پایدار برای مصارف آشامیدنی، کشاورزی و صنعت را از جمله هدف‌های طرح‌های سد سازی عنوان کرد.

 

تویل اضافه کرد: سد اخند نیز با مهار سیلاب‌های فصلی رودخانه اخند، ضمن کاهش خسارت‌های سیلاب، تغذیه سفره‌های  زیرزمینی و تامین آب آشامیدنی و کشاورزی منطقه را نیز بر عهده دارد.

 

معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: با توجه به گستردگی سایت‌های صنعتی در شهرستان عسلویه، تکمیل سد اخند ضمن ایجاد بسترهای پدافند غیرعامل برای این تاسیسات در مورد سیلاب، منبع جدیدی برای تامین آب شرب و کشاورزی بخشی از شهرستان عسلویه را ایجاد می‌کند.

 

نماینده مجری طرح سد اخند گفت: تاکنون بیش از ۲۰هزار مترمکعب بتن ریزی در پروژه سد اخند انجام شده و ۱۵هزار مترمکعب بتن ریزی دیگر نیز در ادامه انجام می‌شود.

 

ابراهیم اسلامی پور افزود: راه‌های دسترسی، عملیات خاکبرداری و خاکریزی این سد به طور کامل اجرا شده و عملیات حفاری و تزریق نیز ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

 

نماینده مجری طرح سد اخند با اشاره به آمادگی کامل تیم اجرایی این پروژه از نظر تجهیزات و نیروی انسانی گفت: درزمان حاضر عملیات اجرایی بدنه سد به دلیل مشکلات تامین سیمان با کندی همراه است که با دستور استاندار و پی‌گیری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، این مشکل در آینده نزدیک برطرف می‌شود.

 

وی یادآور شد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه ۲۰۰ میلیارد ریال است که در صورت تامین بموقع، تا پایان امسال به مرحله آبگیری کامل و در شهریور ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی