آغاز عملیات ترمیم کانال‌های آبیاری شمال خوزستان

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان گفت: عملیات ترمیم بیش از ۱۰ هزار مترمربع از پوشش بتنی کانال‌های آبیاری دز و کرخه آغاز شد.

آغاز عملیات ترمیم کانال‌های آبیاری شمال خوزستان
1399/10/01 08:56:46

محسن سعادت‌فر روز چهارشنبه با بیان اینکه نقاط قابل ترمیم شناسایی و مستند سازی تصویری شده‌اند، افزود: حدود ۶۰ کانال در منطقه غرب و ۵۰ کانال در مناطق شرق و سبیلی شبکه آبیاری دز در نقاط مشخص دچار شکستگی قالب بتن شده‌اند که برای ترمیم آنها با هماهنگی معاونت شبکه های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان یکی از نقاط بحرانی را کانال موسوم به E۴ در منطقه شرق شبکه آبیاری دز اعلام کرد و گفت: این کانال به تنهایی به حدود سه هزار و ۵۰۰  مترمربع پوشش بتنی جدید نیاز دارد.
وی با اشاره به تعدد نقاط قابل ترمیم در شبکه آبیاری کرخه شمالی بیان کرد: در مرحله نخست با بکارگیری پیمانکار محلی، عملیات ترمیم بتن در سطحی بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع در کانال‌های فرعی این شبکه آغاز شده است.
سعادت‌فر بارندگی و فرصت قطع آب کانال‌ها را بهترین زمان برای تعمیر کانال‌های آبیاری دانست و پیش بینی کرد ترمیم کانال‌های مورد نظر حداکثر تا پایان سال جاری ادامه یابد.
وی افزود: بدلیل محدودیت میزان ترمیم پوشش بتنی برنامه ریزی شده، ترمیم بتن کانال‌های موردنظر براساس اولویت و اهمیت انجام خواهد شد.
شبکه آبیاری دز در شمال خوزستان با داشتن بیش از یکهزارو ۳۷۰ کیلومتر کانال و زهکش، یکی از بزرگترین شبکه‌های آبیاری و زهکشی کشور است.
منبع: ایرنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی