تکمیل سد عمارت گرمی مغان

نماینده مجری طرح سد مخزنی عمارت از تکمیل سد عمارت گرمی مغان خبر داد.

تکمیل سد عمارت گرمی مغان
1399/09/30 10:52:56

سیدنادر زکوی روز جمعه در بازدید از عملیات اجرایی سد مخزنی عمارت گرمی افزود: اقدامات تکمیلی سد عمارت در مسیرهای های مختلف در حال انجام است و فعالیت‌ها تا بهره‌برداری از این سد توسط شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل ادامه دارد.

 

وی با اشاره به انجام عملیات حفاری و تزریق (پرده آب‌بند) به طول بیش از هفت هزار متر گفت: عملیات بتن‌ریزی در گالری‌های دسترسی، سرریز دهانه آبگیر تخلیه تحتانی، بتن‌های ثانویه دریچه‌های برج آبگیر به حجم تقریبی ۲۰۰۰ مترمکعب انجام گرفته است.

 

زکوی با اشاره به عملیات اجرایی در ساختمان‌های بهره‌برداری و اتاق کنترل دریچه‌های سرویس اضطراری در این سد اظهارکرد: خاکبرداری و تثبیت پی حوضچه آرامش شیرخانه، قطعه سه جاده دسترسی و محوطه ساختمان بهره‌برداری در حدود ۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعب و عملیات خاکریزی در محل فونداسیون کانال خروجی شیرخانه در حدود ۲ هزار مترمکعب از دیگر فعالیت‌های هفته‌های اخیر و روزهای آتی در تکمیل سد عمارت است.

 

وی افزود: نصب پل فلزی حلوا دره به وزن تقریبی ۸۰ تن ، ساخت نرده‌های تاج به وزن تقریبی ۲۵ تن، آماده‌سازی تیرهای فلزی سقف برج آبگیر به وزن تقریبی ۱۵ تن و میلگردگذاری بتن‌ها حدود ۱۶۰ تن از جمله این اقدامات می‌باشد.

 

نماینده مجری طرح سد عمارت ادامه داد: با پیگیری‌های مسوولان ارشد استانی و مدیران ارشد وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای اردبیل، فاینانس داخلی از محل ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به مبلغ یک هزار میلیارد ریال برای تکمیل سد عمارت اخذ گردیده و مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال زیر از اعتبارات ملی برای تملک اراضی و تکمیل سازه این سد، تخصیص داده شده و تملک بخش‌هایی از اراضی مخزن سد و اقدامات سازه‌ای در سد درحال انجام می‌باشد.

 

زکوی گفت: پیگیری لازم توسط شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای تامین بقیه منابع مالی موردنیاز برای اتمام سد عمارت انجام می‌شود.

 

سد عمارت در شمال  اردبیل و در فاصله ۸۰ کیلومتری شهرستان گرمی و بر روی رودخانه دره‌رود احداث می‌شود و عملیات اجرایی آن از زمان تخصیص منابع مالی از صندوق توسعه ملی در سال ۱۳۹۴ سرعت گرفته است.

 

توسعه و بهبود اراضی منطقه ، تامین آب شرب  ، تامین نیاز زیست‌محیطی و پایداری جریان رودخانه ، اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت، رونق کسب و کار با توسعه باغ و زمین‌های کشاورزی، ساماندهی و اسکان عشایر، افزایش تولیدات کشاورزی و دامی و ایجاد صنایع وابسته از جمله اهداف اجرای طرح  است.
منبع: ایرنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی