بتن سبک خراسان رضوی برای نخستین بار در کشور تجاری سازی شد

مدیرعامل شرکت ساختمانی بتن و ماشین قدس رضوی گفت: برای نخستین بار در کشور توسط کارخانه هبلکس رضوی نسل چهارم بتن سبک هوادار اتوکلاو شده با نام (AAC۴ ) تجاری سازی شد.

بتن سبک خراسان رضوی برای نخستین بار در کشور تجاری سازی شد
1399/09/25 14:44:34

به گزارش روز یکشنبه آستان قدس رضوی، محمود عیدی افزود: با توجه به عدم تولید این محصول در کشورهای همسایه و منطقه لذا شرکت ساختمانی بتن و ماشین قدس رضوی تعیین کننده قیمت AAC۴ در  منطقه خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به تعریف مشترک استاندارد تولیدات AAC در سطح بین المللی، این مجموعه مدعی کیفیتی برابر با نمونه خارجی بلوک بتنی سبک هوادار اتوکلاو شده است.

مدیرعامل شرکت بتن و ماشین قدس رضوی گفت: با آغاز صادرات نسل چهارم این بتن سبک پیش‌بینی می‌شود این محصول بیش از ۴۰۰ هزار دلار ارزآوری داشته باشد.

عیدی درباره گستره عرضه و فروش این محصول افزود: نسل چهارم بتن سبک هوادار اتوکلاو در حال حاضر در استان خراسان رضوی عرضه می‌شود اما با توجه به رعایت استانداردهای ملی و بین المللی در تولید آن، پانل های تولیدی، از کیفیت مناسب برخوردار بوده و کارخانه قادر به صادرات این محصول خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به صادرات بلوک های AAC کارخانه هبلکس رضوی به افغانستان، عراق و ازبکستان، ارسال کاتالوگ بلوک های AAC۴ و معرفی آن به مشتریان خارجی دیگر نیز در دستور کار برنامه‌های واحد صادرات مجموعه قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت بتن و ماشین قدس رضوی با اشاره به آزمایشهای صورت گرفته بر روی این محصول و کسب استانداردهای لازم گفت: مقاومت فشاری، خمشی و برشی، وزن مخصوص، میزان رطوبت، هدایت الکتریکی، کاهش شدت صوت و آزمایش آتشپادی پارامترهایی هستند که با ارسال نمونه به آزمایشگاه های معتبر در حال بررسی آنها هستیم.

عیدی افزود: بلوک های تولیدی این مجموعه دارای گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و پروانه کاربرد علامت استاندارد از اداره استاندارد هستند از این رو کیفیت محصول تولید شده در کارخانه هبلکس رضوی به طور پیوسته توسط آزمایشهای دوره‌ای نهادهای مذکور مورد بررسی قرار می‌گیرد.
منبع: ایسنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی