ترمیم زیان‌های ناشی از سیلاب در شبکه‌های آب روستایی فارس

بروز سیلاب ۱۷ و ۱۸ آذرماه ۹۹ برخی از شبکه‌های آب روستایی در مناطق مختلف استان فارس را دچار خسارت و زیان کرد ، با ترمیم این شبکه های آبرسانی جریان آب آشامیدنی در این روستاها دوباره به راه افتاد.

ترمیم زیان‌های ناشی از سیلاب در شبکه‌های آب روستایی فارس
1399/09/23 12:51:30

مدیر امور آبفا شهرستان بیضا با بیان اینکه با اقدامات جهادی، عملیات بازسازی خط انتقال آبرسانی مجموعه ۳۳ روستایی این شهرستان انجام شد از بازسازی و ترمیم خط انتقال آبرسانی معروف به مجموعه ۳۳ روستایی این شهرستان خبر داد و گفت: این مجموعه آبرسانی که در بارندگی‌های اخیر به شدت تخریب شده بود، در کمترین زمان ممکن بازسازی شد و روند آبرسانی به روال عادی بازگشت.

دلاور نوروزی مدیر امور آبفا شهرستان بیضا با اشاره به سختی کار و عملیات سنگین بازسازی و ترمیم خط انتقال آبرسانی معروف به مجموعه ۳۳ روستایی این شهرستان ظهار داشت: خط انتقال ۲۰۰ میلیمتری این مجموعه آبرسانی که در بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل شدید در رودخانه‌ی دشمن زیاری به شدت دچار حادثه گردیده و تخریب شده بود، با فعالیت شبانه روزی و جهادی بازسازی و ترمیم شد.

وی افزود: در این عملیات بازسازی که در رودخانه دشمن زیاری و محلی بسیار ناهموار انجام شد، لوله‌های پلی اتیلن آسیب دیده در این حادثه با لوله‌های ۲۰۰ میلیمتری فولادی جایگزین شد و با بتن ریزی مناسب و ایجاد حمایت از خط انتقال در برابر حوادث مشابه در آتی، کاملاً محکم گردید.

دیر امور آبفای شهرستان بیضا با اشاره به این موضوع که ما خدمت رسانی به مناطق محروم را در اولویت کار خود قرار داده‌ایم و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد، بیان داشت: در تلاشی جهادی این خط انتقال در حداقل زمان ترمیم شد و عملیات آبرسانی به روستاهای تحت پوشش مجموعه که شامل ۱۶۰۰ مشترک با جمعیتی بالغ بر هشت هزار نفر می‌باشد به روال عادی بازگشت.

ترمیم خط انتقال آبرسانی شهر قادرآباد

رئیس اداره‌ آبفای قادرآباد شهرستان خرم بید نیز گفت: بازسازی و ترمیم خط انتقال آبرسانی شهید عزیزی این شهر که در بارندگی‌های اخیر تخریب و از مدار بهره برداری خارج شده بود، مرمت گردید و روند آبرسانی به شهروندان به حالت معمول بازگشت.

غلامحسین شبان اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر و سیل‌های ناشی از آن، نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان به تأسیسات آبرسانی قادرآباد خسارت وارد کرد.

ترمیم بخشی از شبکه فاضلاب شهر مرودشت

شبکه فاضلاب شهر مرودشت که در حوادث اخیر دچار خسارت شده بود نیز ترمیم گردید و روند بهره برداری از این شبکه به حالت عادی بازگشت.

روابط عمومی شرکت آبفای استان فارس در این زمینه اعلام کرد: شبکه ۵۰۰ میلیمتری بتنی فاضلاب شهر مرودشت در عمق ۵ متری زمین باز سازی گردید. در همین راستا واحد بهره برداری فاضلاب امور آبفا شهرستان مرودشت به منظور ارتقا سطح کیفی خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهری این امور ،۳ کیلومتر از شبکه مذکور و کوچه‌های متصل به آن در خیابان ۶۰ متری را علاوه بر ترمیم و استحکام بخشی، مورد شستشو و تخلیه‌و لایروبی سراسری قرار داد.

ترمیم خط انتقال آبرسانی به شهر نودان و روستای چکک

رئیس اداره آبفای نودان شهرستان کوه چنار نیز بازسازی خط انتقال آب چاه‌های چشمه رنجان شهر نودان را یادآور شد و گفت: با تلاش گروه بهره برداری آب شرکت آبفا فارس خط انتقال آب چاه‌های چشمه رنجان شهر نودان بازسازی و ترمیم شد.

شهرام اژدری افزود:‌بازسازی، مرمت و استحکام بخشی خط انتقال آب چاه‌های چشمه رنجان شهر نودان به مخزن ۲۵۰۰ متر مکعبی این شهر و ۸۰ متر از خط انتقال آب فلزی ۲۵۰ میلیمتری چاه‌های چشمه رنجان شهر نودان که در بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل ناشی از آن، تخریب شده بود، انجام شد و روند آبرسانی به شهروندان نودان و روستای چکک به روال عادی بازگشت.

وی افزود: بارندگی‌های اخیر و سیل‌های ناشی از آن، به تأسیسات آبرسانی شهر نودان و روستاهای تحت پوشش خسارت قابل توجهی وارد کرد که امید است با همکاری مسئولین و تخصیص اعتبار لازم، روند بازسازی تأسیسات آسیب دیده و جاده‌های دسترسی در دستور کار قرار گیرد.

شهرستان های بیضا و کوهچنار در فاصله های ۶۵ کیلومتری و ۱۴۴ کیلومتری شمال غرب و غرب و شهرستانهای مرودشت و خرم بید در فاصله های ۴۵ کیلومتری و ۱۴۴ کیلومتری شمال شیراز قرار دارند.
منبع: ایرنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی