وبینار آموزشی جایگاه سیمان‌های پرتلند آهکی در توسعه پایدار

انجمن علمی دانشکده مهندسی عـمـران دانشگاه علم و صنعت ایران وبینار آموزشی جایگاه سیمان های پرتلند آهکی در توسعه پایدار را برگزار می‌کند.

وبینار آموزشی جایگاه سیمان‌های پرتلند آهکی در توسعه پایدار
1399/09/16 11:44:36

سیمان پرتلند آهکی ماده چسبنده هیدرولیکی از خانواده سیمان پرتلند است که از آسیاب کردن مخلوط ۶ الی ۲۰ درصد سنگ آهک ویژه همراه با درصد مناسبی سنگ گچ (سولفات کلسیم متبلور) و حداقل ۸۰ درصد کلینکر سیمان پرتلند تولید می‌شود.

سیمان آهکی از نظر خواص (گیرش، مقاومت) مشابه سیمان پرتلند معمولی است. این نوع سیمان در تهیه ملات و بتن و در کلیه موارد همانند سیمان پرتلند نوع یک کاربرد دارد. به علاوه به جهت انسداد مجاری مویینه و حفره‌ها و فضای خالی در ژل این نوع سیمان نفوذپذیری بتن کاهش یافته و در نتیجه دوام بتن سخت شده حاوی این نوع سیمان در برابر یخ زدن و آب شدن، املاح یخ‌زا و عوامل شیمیایی بیشتر می‌شود. با توجه به حرارت هیدراتاسیون کمتر این نوع سیمان نسبت به سیمان پرتلند تیپ ۱، بتن‌ریزی با این نوع سیمان در هوای سرد نیاز به دقت بیشتری دارد. حفظ آب این نوع سیمان نسبت به سیمان پرتلند معمولی بیشتر است. همچنین کارایی و قابلیت پمپ‌شدن بتن ساخته شده با آن نیز ارتقا می‌یاید.

"تاریخچه سیمان‌های پرتلند آهکی"، "چرا از سیمان های پرتلند آهکی استفاده می شود؟"، "مزایای سیمان های پرتلند آهکی"، "معایب سیمان های پرتلند آهکی"، "معرفی چند پژوهش در زمینه عملکرد سیمان های پرتلند آهکی" و "افق پیش روی صنعت سیمان ایران در حوزه سیمان های پرتلند آهکی" از جمله سرفص‌های این وبینار آموزشی است.

این وبینار با تدریس سجاد میرولد ـ عضو هیئت علمی گروه سازه دانشکده مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت، روز چهارشنبه ۱۹ آذر ـ ساعت ۱۸ به صورت آنلاین در بستر adobe connect برگزار می شود.

علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر  با روابط عمومی انجمن علمی عمران با شناسه kamyar_am@ در ارتباط باشند.


منبع: ایسنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی