پیشرفت 45 درصدی طرح زیرگذر کاشان

فرماندار کاشان گفت: طرح زیرگذر این شهر نزدیک به ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همه دستگاه‌های اجرایی باید برای تسریع در بهره‌برداری از این طرح مهم همکاری لازم را با شهرداری انجام دهند.

پیشرفت 45 درصدی طرح زیرگذر کاشان
1399/09/15 10:57:01

علی‌اکبر مرتضایی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح زیرگذر شهر کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران از این طرح به عنوان ملی و کلان در کشور نام برد و افزود: فرمانداری شهرستان برای سرعت بخشیدن در اجرای این طرح آماده هرگونه همکاری با شهرداری کاشان است.

وی افزود: برخی موانع از جمله جابه‌جایی و انتقال تاسیسات تلفن، آب و برق باعث تاخیر سه ماهه در اجرای این طرح شد و برخی آزادسازی‌های املاک نیز وقت‌گیر بود.

مرتضایی تصریح کرد: طرح زیرگذر کاشان مشکلاتی برای رفت و آمد خودروها به وجود آورده است که باید از صبر و تحمل مردم تقدیر کرد اما با بهره‌برداری از این طرح مشکل ترافیک مدخل این شهر برای همیشه برطرف می‌شود.

۵۰ میلیارد تومان برای آزادسازی مسیر زیرگذر کاشان هزینه شد

شهردار کاشان نیز به خبرنگاران گفت: برای آزادسازی مسیر طرح زیرگذر این شهر افزون بر ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

سعید ابریشمی‌راد افزود: طول ۲ کیلومتر از مسیر زیرگذر شامل ساختمان‌های فرمانده انتظامی، پلیس راهور و صدها ملک و مغازه رفع معارض و آزادسازی‌ شده است.

وی با بیان اینکه برای آزادسازی‌ها مشکلی ایجاد نشد، ادامه داد: همه افرادی که املاک آنها در طرح بود حق و حقوق خود را دریافت کردند و با نیروی انتظامی نیز توافق‌هایی انجام شد و در حال اجرا است.

شهردار کاشان با قدردانی از همکاری دستگاه‌های خدماتی از جمله آب، برق، گاز و مخابرات در طول اجرای طرح زیرگذر و تصریح کرد: اجرای این طرح دشوار و مهم است و اگرچه دچار تاخیر سه ماهه شد اما با تمام توان برای رفع موانع تلاش خواهد شد.

وی بیان کرد: تاسیسات شهری  به عنوان معارض همواره در اجرای طرح‌ شهری مشکل آفرین بوده است و اکنون نیز وجود این معارضان، اجرای طرح را نزدیک سه ماه به تاخیر انداخت.

ابریشمی‌راد، طول مسیر زیرگذر کاشان را ۲ کیلومتر و اجرای آن را  در ۲ قطعه عنوان کرد و یادآور شد: قطعه نخست از تقاطع فلسطین تا میدان حضرت ولی عصر (عج) و قطعه دوم از این میدان تا بعد از تقاطع بلوار معمار است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود قطعه نخست طرح زیرگذر کاشان تا پایان امسال به پایان برسد، گفت: چون قطعه نخست و دوم این طرح با هم ارتباط کامل دارند، امکان بهره‌برداری قطعه نخست به تنهایی وجود ندارد.

شهردار کاشان یادآور شد: طبق برنامه، زمان بهره‌برداری از طرح زیرگذر این شهر با صرف اعتباری نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان خرداد سال ۱۴۰۰ اعلام شده بود که انتقال برخی تاسیسات زیربنایی سه ماه در اجرای این طرح، تاخیر ایجاد کرد.

به گفته وی، این طرح در شرایط اقتصادی و بحران جزو طرح‌های فعال شهرداری کاشان محسوب می‌شود که تاکنون هشت هزار ۵۰۰ تن میلگرد، ۵۰ هزار مترمکعب بتن و یک هزار و ۳۰۲ شمع در آن به کار رفته است.

طرح زیرگذر کاشان از ۱۳ سال پیش جزو مطالبه‌های مهم مردم این شهر بوده است.

شهرستان کاشان با جمعیت بیش از ۳۶۸ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
منبع: ایرنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی