بتن،مصر،انرژی هسته ای

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و عبدالفتاح السیسی همتای مصری‌اش در ارتباط ویدیوکنفرانسی با محل این نیروگاه هسته‌ای، سخنانی ایراد کردند.

بتن،مصر،انرژی هسته ای
1402/11/08 13:35:20

عملیات بتن‌ریزی چهارمین واحد نیروگاه هسته‌ای الدبعه در ساحل مدیترانه‌ای مصر روز سه‌شنبه سوم بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در آیینی با حضور ویدیوکنفرانسی رؤسای جمهوری روسیه و مصر آغاز شد.

 

به گزارش ایرنا از منابع خبری روس، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و عبدالفتاح السیسی همتای مصری‌اش در ارتباط ویدیوکنفرانسی با محل این نیروگاه هسته‌ای، سخنانی ایراد کردند.

 

در این آیین، پایان مرحله مقدماتی و آغاز مرحله اصلی ساخت واحد چهارم این نیروگاه هسته‌ای اعلام شد.

 

بر اساس این قرارداد که با شرکت روس اتم منعقد شده است، روسیه مسئولیت ساخت این نیروگاه، تامین سوخت هسته ای برای کل چرخه حیات آن، ارائه کمک در آموزش کارکنان و پشتیبانی از عملیات تاسیسات هسته ای در ۱۰ سال نخست بهره برداری آن را بر عهده خواهد داشت.

 

حمایت پوتین از عضویت مصر در گروه بریکس 

رئیس‌جمهوری روسیه که کشورش ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال ۲۰۲۴ میلادی برعهده دارد، در این ارتباط ویدیویی از همتای مصری خود برای حضور در اجلاس آتی سران بریکس در کازان روسیه دعوت کرد.

 

پوتین افزود: روسیه حداکثر تلاش خود را انجام خواهد داد تا مصر در دوره ریاست روسیه بر گروه بریکس، به عضویت این گروه درآید.

رئیس جمهوری روسیه همچنین با اشاره به تحولات خاورمیانه گفت که با همتای مصری خود درباره مناقشه فلسطین و اسرائیل در تماس است.

 

پوتین در این آیین از مصر به عنوان دوست نزدیک و شریک راهبردی روسیه یاد کرد. وی با اشاره به برنامه مسکو - قاهره برای توسعه همکاری‌های در حوزه انرژی صلح آمیز هسته‌ای گفت: روسیه تلاش خواهد کرد که صنعت انرژی هسته‌ای، حداکثر توسعه را در اقتصاد مصر به دنبال داشته باشد. 

 

عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهوری مصر نیز در این آیین از مشارکت روسیه در ساخت این نیروگاه هسته‌ای قدردانی کرد. 

 

منبع:عصر ایران


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی