تخصیص ۵۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد خرمرود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با تأکید بر اینکه تکمیل سد خرمرود در اولویت این شرکت است، گفت: امسال ۵۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص داده شده است که با تکمیل این سد مشکل آب شرب روستاهای منطقه حل می‌شود.

تخصیص ۵۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد خرمرود
1402/05/01 21:34:23

رضا اخلاص‌مند یکشنبه یکم مرداد در شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان همدان، اظهار کرد: در طرح آبرسانی از تالوار با پیگیری‌های صورت گرفته در مرحله اول تخصیص ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شد که وزیر قول داده این تخصیص‌ها ادامه داشته باشد تا آبرسانی به ظرفیت کامل برسد.

وی تصریح کرد: در ایستگاه‌های شماره ۱ و ۲، ۱۲ پمپ نصب شده که ۹ پمپ برای ظرفیت ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه وارد مدار خواهد شد و سه پمپ در حالت آماده باش خواهد بود.

اخلاص‌مند با بیان اینکه هر دو ایستگاه از نظر تعداد پمپ تکمیل است و فقط خط برق‌رسانی باید انجام شود، افزود: معارضاتی در استقرار دکل‌های برق داشتیم که مرتفع شد و ظرف ۲۰ روز آینده خط برق انجام و نواقص پست فیروزی هم برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ایستگاه شماره ۳ نیز سه پمپ نصب شده و یک پمپ نیز خریداری و در حال انتقال است، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی تصفیه خانه نیز در مرحله انجام است و در حال حاضر تصفیه آب به صورت کاملاً با کیفیت انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با تأکید بر اینکه آب خروجی از تصفیه خانه به تأییدیه دانشگاه علوم پزشکی و شرکت آبفا رسیده است، یادآور شد: در حال حاضر آب تالوار وارد شبکه آبرسانی می‌شود و مشکلی در تأمین آب پایدار نداریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته کار بزرگ و بی‌نظیری در استان همدان انجام گرفت و خط بای‌پس در مدت ۴۰ روز انجام شد که باعث اتصال زون شرقی و غربی شد، ادامه داد: برای تجهیز ۱۵ چاه پدافندی نیز دستور ابلاغ ۴۰ میلیارد تومان اعتبار را دریافت کردیم.

اخلاص‌مند با اشاره به مشکلات آبی شهرستان‌های کبودراهنگ، فامنین و پایگاه نوژه، اظهار کرد: مصوبه مطالعات فاز ۱ دریافت شده و برای مطالعات فاز ۲ نیز پیگیر اعتبارات هستیم تا از محل اعتبارات تنش این پروژه‌ها آغاز شود.

وی با تأکید بر احداث بندهای بتنی در بالادست سد اکباتان، افزود: اگر بتوانیم بندهای بتنی در بالادست سد اکباتان ایجاد کنیم با استفاده از دریچه‌های کنترل کننده از برداشت‌های بی‌رویه جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه امسال مدیریت توأم مصرف آب و برق را در دستور کار داریم، تصریح کرد: نصب کنتورهای هوشمند در راستای کنترل برداشت‌ها در دستور کار قرار دارد.
منبع: ایسنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی