فراخوان مشارکت در اکتساب فناوری ساخت بتن حاوی باطله معدنی سولفیدی

هفتاد و دومین فراخوان پژوهشی با عنوان «استفاده از نانوسیلان برای ساخت بتن حاوی باطله معدنی سولفیدی» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به پیشنهاد یک تیم پژوهشی از دانشگاه تربیت مدرس منتشر شد.

فراخوان مشارکت در اکتساب فناوری ساخت بتن حاوی باطله معدنی سولفیدی
1402/05/01 21:17:45

گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای ارائه راه‌حل در این حوزه باید تا یکشنبه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۲، پروپوزال و پیشنهادهای خود را از طریق سامانه غزال به نشانی ghazal.inif.ir/grant ارسال کنند.

درباره ضرورت این طرح باید گفت که بتن پس از آب پرکابردترین ماده مصرفی در دنیا محسوب می‌شود. سیمان و مصالح سنگی بخش مهمی از ترکیب بتن را تشکیل می‌دهند که تولید آن‌ها نیازمند مصرف قابل توجه منابع اولیه و همچنین انتشار انواع آلاینده‌ها در محیط است. در سال‌های اخیر توسعه فعالیت‌های معدنی به دلیل ارزآوری و اشتغال‌زایی اهمیت بسزایی پیدا کرده است. این امر موجب افزایش تولید انواع باطله معدنی در کارخانجات فرآوری شده است.

بنابراین توسعه محصولی با قابلیت استفاده از این مواد در زمینه بتن، نه تنها منجر به رفع مشکل انباشت باطله‌ها می‌شود، بلکه کاهش مصرف مصالح سنگی و سیمان را در پی خواهد داشت.

مهم‌ترین دستاورد و ارزش‌افزوده این طرح امکان تولید نانوسیلان به عنوان یک افزودنی در ملات بتنی به منظور بهبود خواص ساختاری و محیط‌زیستی نمونه‌های بتنی است که در آن‌ها مقادیری از باطله‌های معدنی جایگزین سیمان یا سنگدانه شده است. مواد اولیه این محصول عموما دارای درجه صنعتی است و ارزبری چندنی ندارد.

اعلام آمادگی برای مشارکت در اکتساب فناوری حاصل از این فراخوان تحقیقاتی و ارائه درخواست تنها برای شرکت‌ها و شتابدهنده‌های دانش‌بنیان مجاز است. درخواستی که بیشترین تناسب را با الزامات این اکتساب فناوری داشته باشد، انتخاب و به عنوان «مشارکت‌کننده» برای مذاکرات تکمیلی به هسته پژوهشی متقاضی معرفی خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، علاقه‌‎مندان می‌توانند پروپوزال خود را در قالب Word از طریق سامانه غزال به آدرس ghazal.inif.ir/grant ارسال کنند و جهت ارتباط با کارگزاری داناشریف با شماره‌ ۰۲۱۸۸۴۸۶۸۵۲ و ۰۹۰۲۵۵۵۵۴۷۱ تماس بگیرند.
منبع: ایسنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی