واحدهای تولیدکننده بتن باید مقاومت این محصول را افزایش دهند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: واحدهای تولید کننده بتن باید مقاومت این محصول را افزایش داده و آن را تجهیز کنند.

واحدهای تولیدکننده بتن باید مقاومت این محصول را افزایش دهند
1401/10/04 12:24:57

مهدی زندیه وکیلی یکم دی ماه در سمینار آموزشی بتن های پرمقاومت، توانمند و بازیافتی در اراک اظهار کرد: در جلسات شورای فنی موضوع بتن با مقاومت بالا مطرح و مقرر شد این مهم در دستور کار آموزشی دستگاه های مربوطه قرار گیرد.

وی افزود: مجموعه تصمیمات در استان، سبب ارتقا کیفیت کار ساخت و ساز در استان نسبت به گذشته شده بطوریکه استفاده از بتن های آماده بیشتر مرسوم شد که البته در این راستا داشتن استاندارد برای مجموعه های بتن آماده با روش های مختلف تشویقی و اجباری و... الزام شد که اکنون این مجموعه ها استاندارد لازم را دارند و این مهم در روستاها نیز مشاهده می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی ادامه داد: ارتقا در مجموعه ساختمان و مهندسی سمت و سوی خوبی گرفته اما کافی نیست. استفاده از بتن های آماده در واحدهای تولیدی به لحاظ کیفی باید ارتقا پیدا کند و مجموعه بتن های تولیدی باید دارای استاندارد باشند.

زندیه وکیلی ادامه داد: در ابتدا ساختمان ها سازه فلزی داشتند اما اکنون ساختمان ها دارای اسکلت بتن آرمه هستند که در این روش مقاومت بالایی نیز دارند؛ همچنین در ساخت و سازها به ویژه در ساختمان های بلند مرتبه باید به سمتی برویم که از بتن های با مقاومت بالا استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه واحد فروش بتن باید محصول خود را تضمین کند بیان کرد: واحدهای تولید کننده بتن باید مقاومت بتن ها را افزایش داده و آن را تجهیز کنند؛ اکنون راهی به جز پیشرفت نداریم و باید به سمت و سوی توسعه و دانش در حوزه ساخت و سازها حرکت کرد که در این راستا باید مجموعه های ذیربط تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

زندیه وکیلی گفت: در ساخت و سازها باید اخلاق مهندسی در نظارت و اجرا رعایت شود. در استان کیفیت مهندسی نسبت به سایر استان ها ارتقا یافته است.

علی اصغر غفاری؛ رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک، معماری و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز بیان کرد: تعامل بین دستگاه های اجرایی و تعامل با دستگاه های اجرایی و سیاست گذاری و ریل گذاری اقدامات مدیریت شهری یکی از وظایف شورای شهر است که این مهم در کمیسیون ها و کارگروه های مختلف و... در شورای شهر به جد پیگیری شده است.

وی افزود: امروز همایشی در خصوص بتن های پرمقاومت و توانمند و بازیافتی برگزار شد که اگر بتوان در این راستا ورود کرد اثر خوبی بر محیط زیست خواهد داشت.

رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک، معماری و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر اراک تصریح کرد: اقدامات خوبی در مجموعه مدیریت شهری در حال رخ دادن است از جمله اینکه آئین نامه و ضوابط "نما" در کمیسیون ماده ۵ تصویب و به شهرداری اراک ابلاغ شده است.

غفاری ادامه داد: همچنین طرح جامع مبلمان شهری در تعامل با دستگاه های خدمات رسان در حوزه شهری و طرح جامع تبلیغات محیطی و شهری نیز در دستور کار کمیسیون قرار دارد. توجه به بازیافت در حوزه های مختلف مورد توجه جدی است و بازیافت آسفالت آغاز شده و بازیافت نخاله های ساختمانی نیز به عنوان یک برنامه مهم در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: همه برنامه ها و همایش ها در یک مسیر قرار داده شده تا در یک دوره کوتاه مدت بتوان سطح فنی شهر را ارتقا داد، جایگاه استان مرکزی باید بالاتر از وضعیت موجود باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی، علیرضا حبیبی نیز گفت: اکثر ساختمان هایی که در سال‌های اخیر ساخته می شود ساختمان های بتنی هستند و قیمت مناسب تری داشته و هزینه تمام شده را کاهش می دهند.

وی افزود: یکی از موادی که جهت افزایش کارایی بتن در ساخت بتن استفاده می شود مواد فوق روان کننده است، نسبت آب به سیمان مهمترین پارامتری است که می تواند مقاومت سیمان را افزایش دهد؛ توصیه می شود فوق روان کننده ها در دو مرحله در کارخانه و زمان اجرا به بتن اضافه شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی ادامه داد: در چند سال اخیر ساختمان های دهانه بلند توسعه پیدا کرده اند اما با کوچکترین اشتباه در این نوع دهانه خطراتی ایجاد می شود.

حجت اله مرادی، معاون امور زیر بنایی و حمل و نقل شهری شهرداری اراک نیز ادامه داد: در شهرداری در احداث سازه های تقاطع های غیرهمسطح تلاش می شود از بهترین طرح های مشاوران استفاده شود؛ باید بتوان حداکثر کیفیت را در عملیات اجرایی پروژه های شهری داشت.

وی ادامه داد: طی چند سال گذشته سطح عملیات اجرایی در سطح استان ارتقا یافته و با توجه به اینکه در اجرای پروژه های شهری منافع شهروندان مدنظر قرار می گیرد انتظار می رود در این راستا راهکارهای ویژه در خصوص اجرای طرح ها با کیفیت بالا به شهرداری ارائه شود.
منبع: ایسنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی