به‌کارگیری مشاور برای کنترل و بازطراحی عرشه بتنی پل غدیر

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری همدان گفت: مقرر شد با وجود اطمینان از سوی شهرداری مبنی بر نبود هر گونه مشکل در مسیر بهره‌برداری از پروژه پل غدیر، مشاوری از سوی شهرداری برای موضوع کنترل و بازطراحی عرشه بتنی براساس نتایج موجود به کارگیری شود.

به‌کارگیری مشاور برای کنترل و بازطراحی عرشه بتنی پل غدیر
1401/09/13 12:11:33

به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، وحید علی‌ضمیر با اشاره به حواشی مطرح شده پیرامون تقاطع غیرهمسطح غدیر مطرح کرد: اظهارنظر در مورد مسائل فنی باید توسط افراد متخصص و فنی و خارج از فضای رسانه ای و حواشی مطرح شود تا نگرانی برای شهروندان پیش نیاید.

وی افزود: با توجه به اینکه قرارداد این پروژه به صورت طرح و ساخت (EPC) است، طراحی و نظارت بر حسن اجرای این پروژه بر عهده شرکت مهندسان مشاور هگزا بوده و مجری پروژه نیز شرکت بناسازان سپاهان اصفهان است بنابراین براساس قرارداد کلیه مسئولیت ناشی از طراحی و اجرای پروژه بر عهده این مجموعه مشارکت بوده و تا دو سال نیز تضمین توسط مشارکت در قرارداد قید شده و کلیه عواقب احتمالی ناشی از طراحی و اجرا بر عهده مشارکت است و هیچ مسئولیتی بر عهده شهرداری به عنوان کارفرما نیست.
 
علی‌ضمیر با اشاره به ابهامات در نتایج آزمایش بتن اظهار کرد: مراحل کنترل کیفی کاملاً براساس ضوابط و آیین نامه های جاری در حوزه عمرانی طی شده و آزمایش های مورد نیاز مقاومت مصالح کل پروژه توسط دو آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان همدان و آزمایشگاه مستقر در کارگاه صورت گرفته است.

وی با اشاره به نتایج آزمایش این دو آزمایشگاه بیان کرد: ابهامات در اختلاف نتایج آزمایش بتن مدول دو عرشه بتنی پل این دو آزمایشگاه بود که مراتب عیناً از سوی کارفرما به طراح پروژه ارسال شد و طراح پروژه با تحلیل مجدد و درنظر گرفتن نتایج اعلامی به صراحت ظرفیت باربری سازه را به ازای مقاومت کمتر از مقدار پیش بینی شده قابل قبول دانست.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان تصریح کرد: این مشارکت معتبرترین شرکت در حوزه طراحی و اجرا بر تقاطع های غیرهمسطح و پل های سطح کشور است و اطمینان خاطر داده شده از سوی شرکت فارغ از هر گونه مصلحت اندیشی و با تأکید بر حفظ اعتبار خود و با درنظر گرفتن منافع عمومی شهر و شهروندان است.

وی با تأکید بر تنویر افکارعمومی و رفع هر گونه شبهه رسانه ای و فضای مجازی گفت: این موضوع در شورای فنی استان و کمیته نظارت این شورا مورد طرح و بررسی قرار گرفت و مقرر شد با وجود اطمینان از سوی شهرداری مبنی بر نبود هر گونه مشکل در مسیر بهره‌برداری از پروژه (به استناد طراحی و تحلیل صورت گرفته از سوی طراح و مشاور پروژه) مشاوری از سوی شهرداری برای موضوع کنترل و بازطراحی عرشه بتنی براساس نتایج موجود به کارگیری شود.
منبع: ایسنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی