ارتقاء ایمنی کارگاه‌های تولیدی با کف‌پوش‌های ضد الکتریسیته ساکن

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های فناور بر اساس نیاز شرکت‌های داروسازی به کفپوش‌های ویژه، تولید این محصول را در دستور کار خود قرار دادند و اکنون بسیاری از کارخانه‌های تولید دارو از مزایای این محصول بهره‌مند می‌شوند.

ارتقاء ایمنی کارگاه‌های تولیدی با کف‌پوش‌های ضد الکتریسیته ساکن
1401/06/30 14:19:39

به نقل از ستاد نانو، پردیس رستم‌زاده مدیر عامل یکی از شرکت‌های فناور ایده راه‌اندازی و تاسیس این شرکت را بازدید از یک کارخانه داروسازی دانست و افزود: در آنجا من و هم‌بنیان‌گذارم متوجه مشکلات در کف‌پوش‌های مورد استفاده در آن کارخانه شدیم که مدیران آن شرکت چندان به ریشه مشکلات موجود در کف‌پوش‌ها واقف نبودند و از آنجا بود که ایده توسعه فناوری کف‌پوش‌های پیشرفته برای پاسخ به نیاز بازار شکل گرفت.

وی ادامه داد: ملزومات قانونی در بخش داروسازی به گونه‌ای است که باید کارخانه‌ها از کف‌پوش‌هایی با ویژگی‌های خاص نظیر ضد سایش بودن، قابل شست‌وشو بودن، جلوگیری از پخش شدن ذرات از سطح استفاده کنند.

رستم‌زاده خاطر نشان کرد: ما از سال ۱۳۹۱ بر روی تولید کف‌پوش‌هایی برای استفاده در فضاهای مختلف متمرکز شدیم و موفق به دریافت گواهی نانومقیاس شدیم و در حال حاضر شرکت‌های داروسازی مختلفی نظیر تولید دارو، عبیدی، مینا سرنگ از محصولات ما استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: کفپوش‌های تولید شده برای حوزه‌های مختلف نظیر اتاق‌های تمیز و مکان‌های بهداشتی، محیط‌های صنعتی، سالن‌های تولید و انبارها، صنایع غذایی و نوشیدنی، صنایع دارویی و شیمیایی، پارکینگ خودروها و مکان‌های تجاری و مسکونی قابل استفاده است.

این دانش‌آموخته رشته پلیمر در پژوهشگاه پلیمر از تولید کف‌پوش‌های مناسب برای سطح بتن و کف‌پوش‌هایی با خواص ضد سایش و ضد الکتریسیته ساکن خبر داد که باعث افزایش ایمنی در محیط کار می‌شوند.

رستم‌زاده با اشاره به حضور این شرکت در نمایشگاه نانو گفت: ما امسال به صورت مستقل در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱ حضور داریم چرا که فضای نمایشگاه نانو بسیار پویا است و امکان ارتباط با فعالان حوزه نانو برای شرکت‌ها وجود دارد. از این رو ما دو راهبرد اصلی را دنبال می‌کنیم؛ اول به دنبال ارائه توانمندی‌ها و معرفی سبد محصولات به مخاطبان هستیم و دومین راهبرد ما شناسایی کسب و کارمان به گروه‌های هدف، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها است.
منبع: ایسنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی