آزمایشگاه‌های متخلف کنترل کیفی بخش خصوصی در قزوین تعطیل شوند

آزمایشگاه‌های متخلف بخش خصوصی در زمینه رعایت استانداردهای کنترل کیفی باید به دستگاه قضایی معرفی شوند و برای تعطیلی آنها اقدام گردد.

آزمایشگاه‌های متخلف کنترل کیفی بخش خصوصی در قزوین تعطیل شوند
1399/09/03 15:03:06

علی فرخزاد روز دوشنبه در نشست شورای فنی استان، افزود: طبق گزارشی که آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان از آزمایشگاه‌های کنترل کیفی بخش خصوصی استان ارایه کرده است متاسفانه بسیاری از این آزمایشگاه‌ها استانداردها را رعایت نمی‌کنند.

وی گفت: این آزمایشگاه‌ها بدون نمونه گیری و انجام گزارش‌گیری دقیق برای صدور گواهی کنترل کیفی اقدام کرده‌اند که کلاهبرداری و جعل سند است و باید آنها را به نظام مهندسی، راه و شهرسازی و دستگاه قضایی معرفی کرد.

فرخزاد افزود: مردم در تایید کنترل کیفی بتن، مصالح ساختمانی و پروژه‌های عمرانی به امید آزمایشگاه‌های کنترل کیفی نشسته‌اند و شورای فنی باید کنترل‌های دقیق و لازم را بر آنها داشته باشد و نباید دستگاه‌های عضو شورا به آسانی از این موضوع عبور کنند.

وی اضافه کرد: راه اندازی آزمایشگاه‌ها در استان در ابتدا کار خوبی بود ولی امروز واقعا محل درآمد و نون دانی برای برخی از افراد شده‌اند.

این مسوول افزود: موضوعات مطرح شده در گزارش آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان در خصوص این آزمایشگاه‌ها یک بخش فنی و یک بخش قضایی است و جعل سند در این آزمایشگاه‌ها باید به دستگاه قضا معرفی شود و همه ما در این زمینه مسوول هستیم.

وی گفت: جلسه چهارم یا پنجم در خصوص این آزمایشگاه‌ها برگزار شده است و به اندازه کافی مسوولیت و قدرت اجرایی برای برخورد با متخلفان داریم و باید بدون ترس و واهمه برای برخورد با آنها اقدام شود.

فرخزاد با تاکید بر تهیه یک آیین نامه انضباطی در این زمینه، گفت: تمامی آزمایشگاه‌های کنترل کیفی استان باید مجددا بررسی شوند و اختیار تام و تمام بررسی آنها به آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان واگذار می‌شود.

وی اضافه کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک باید صلاحیت همه آزمایشگاه‌های استان را بررسی کند و بدون هیچ ملاحظه‌ای برای برخورد با آنها اقدام نماید.

مدیر کل دفتر فنی استانداری قزوین هم در خصوص آزمایشگاه‌های کنترل کیفی بخش خصوصی، گفت: ما زمانی در استان به راه اندازی این آزمایشگاه‌ها نیاز داشتیم ولی این به معنی نظارت نکردن بر کنترل کیفی آنها نیست.

پیمان پیرمرادی گفت: شورای فنی، ظرفیت لازم را برای رسیدگی به رعایت استانداردهای کنترل کیفی در آزمایشگاه‌های بخش خصوصی دارد و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان را به عنوان متولی راهبری در این خصوص انتخاب کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیتی که به آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان داده شده، اختیار لازم را برای برخورد با آزمایشگاه‌های متخلف دارد و باید اقدام لازم را در این زمینه داشته باشد.

پیرمرادی گفت: مصوبات شورای فنی لازم الاجرا است و باید اشکالات کنترل کیفی در آزمایشگاه‌ها بدون هیچ چشم پوشی مورد برخورد قانونی صورت گیرد.

۶۴ آزمایشگاه کنترل کیفی بخش خصوصی در استان مجوز فعالیت دریافت کرده و ۱۶ مورد آنها تعلیق شده‌اند.
منبع: ایرنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی