صادارت بیش از ۵۰۰ هزار تن سیمان طی سال گذشته از خراسان رضوی

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی: هم اکنون۷ کارخانه سیمان در خراسان رضوی و با ظرفیت تولید ۸/۲ میلیون تن سیمان فعالند.

صادارت بیش از ۵۰۰ هزار تن سیمان طی سال گذشته از خراسان رضوی
1401/03/07 10:55:38

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۷ کارخانه سیمان در خراسان رضوی و با ظرفیت تولید ۸/۲ میلیون تن سیمان فعالند. در سال گذشته ۵۵۶ هزار تن سیمان به ارزش ۱۶ میلیون دلار از مبادی خروجی استان به کشورهای آسیای میانه و افغانستان صادر شده است.

امیررضا رجبی در نشست با هیات مدیره گروه سرمایه گذاری شرکت‌های سیمان شرق اظهار کرد: حمایت از تولید را در صنعت سیمان با رویکرد کمک به کاهش قیمت تمام شده با همکاری دستگاه‌های ذیربط به ویژه شرکت‌های تامین کننده انرژی گاز، پخش فرآورده‌های نفتی، برق و آب دنبال خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به نقش هزینه حمل و نقل درقیمت تمام شده افزود: دراین راستا نیز به دنبال راه کارهای کاهش هزینه حمل ونقل هستیم.

خراسان رضوی یکی از قطب‌های تولید و صادرات سیمان کشور است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در حاشیه این نشست به استان به عنوان یکی از قطب‌های تولید و صادرات سیمان کشور اشاره کرد و تصریح کرد: هم اکنون ۷ کارخانه سیمان در خراسان رضوی و با ظرفیت تولید ۸/۲ میلیون تن سیمان و ۱۵۰۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی فعالند. در سال گذشته ۵۵۶ هزارتن سیمان به ارزش ۱۶ میلیون دلار از مبادی خروجی استان به کشورهای آسیای میانه و افغانستان صادرشده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صمت خراسان رضوی، در این بازدید مدیران عامل شرکت‌های گاز و پخش فرآورده‌های نفتی، معاون نظارت و بازرسی و مدیر روابط عمومی سازمان صمت خراسان رضوی نیز حضور داشتند و توضیحات لازم پیرامون تاریخچه فعالیت و تبدیل شدن کارخانه سیمان مشهد به گروه سرمایه گذاری سیمان شرق که هم اکنون دارای معادن غنی تامین مواداولیه تولید، شرکت‌های تولید سیمان پرتلند، سیمان سفید، فرآورده‌های بتنی، شن شویی، آهک و همچنین حمل و نقل است توسط مدیران ارشد گروه ارائه شد.
منبع: ایسنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی