مزرعه الگویی وزارت جهاد کشاورزی کرج، پایلوت اجرای پوشش بتن پارچه ای شد

پایلوت بتن پارچه ای توسط پژوهشکده مهندسی و پدافند غیرعامل دانشگاه جامع امام حسین(ع) در اراضی مزرعه الگویی معاونت آب وخاک وزارت جهاد کشاورزی کرج اجرا می شود.

مزرعه الگویی وزارت جهاد کشاورزی کرج، پایلوت اجرای پوشش بتن پارچه ای شد
1400/11/27 13:04:10

به گزارش روابط عمومی معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، مقدمات و بسترسازی برای اجرای پایلوت بتن پارچه ای با حضور جلال ابوالحسنی مدیرکل دفتر توسعه شبکه های آبیاری و زهکشی، جواد علیرضایی مدیرعامل موسسه حیات سبز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، معاون فناوری دفتر توسعه شبکه های آییاری و زهکشی، معاون و کارشناسان موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی و پژوهشکده مهندسی و پدافند غیرعامل دانشگاه جامع امام حسین (ع) در اراضی مزرعه الگویی معاونت آب و خاک در کرج انجام شد.

مدیرکل دفتر توسعه شبکه های آبیاری و زهکشی وزارت جهادکشاورزی گفت: محصول بتن پارچه ای که توسط پژوهشکده مهندسی و پدافند غیرعامل دانشگاه جامع امام حسین (ع) بومی سازی شده است، بدلیل دارا بودن قابلیت های فنی و اجرایی درصورت اخذ تاییدیه از مراکز ذیربط از جمله موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی می تواند جایگزین مناسبی برای پوشش کانالهای آبیاری و انهار سنتی باشد.

جلال ابوالحسنی افزود: بتن پارچه ای در طرح های شبکه فرعی آبیاری و زهکشی، احداث و بهسازی کانال های آبیاری عمومی و پوشش انهار کشور که با محدودیت تامین منابع قرضه برای اجرای شبکه ها و همچنین محدودیت زمان و شرایط یخبندان به لحاظ اقلیمی برای اجرای این پروژه ها مواجه هستند، مناسب پیش بینی می شود.

براساس توافقات انجام شده فی مابین پژوهشکده مهندسی و پدافند غیر عامل دانشگاه جامع امام حسین (ع) و دفتر توسعه شبکه های آبیاری و زهکشی وزارت جهاد کشاورزی مقرر شده بود که برای انجام آزمایشات لازم این پروژه، محلی در مزارع الگویی معاونت آب و خاک در شهرستان کرج جانمایی و در اختیار موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی قرار داده شود.

اجرای پروژه بتن پارچه ای در جلوگیری از هدر رفت آب بسیار تاثیر گذارخواهد بود. معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در جاده محمدشهر کرج قرار دارد.
منبع: ایرنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی