افتتاح بخشی از جاده فراشبند-فیروزآباد

طی مراسمی با حضور استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استان فارس، ۳۴ کیلومتر از محور ارتباطی فیروزآباد- فراشبند افتتاح شد.

افتتاح بخشی از جاده فراشبند-فیروزآباد
1400/11/23 10:59:06

استاندار فارس در مراسم افتتاح بخشی از محور ارتباطی فیروزآباد- فراشبند، تاکید کرد که عزم دولت سیزدهم برای حذف نقاط حادثه خیز و ارتقاء ایمنی جاده‌های کشور جزم شده است.

محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه باید برای رفع کامل نقاط حادثه خیز جاده‌ای، فکر اساسی کرد، گفت: باید یک نقشه اساسی از نقاط پر حادثه دو شهرستان فراشبند و فیروزآباد و دیگر نقاط استان فارس تهیه و برنامه ریزی برای حذف و ایمن سازی محورها انجام شود.

ایمانیه با بیان اینکه براساس فرمایش قرآن کریم، مرگ یک انسان به معنی از دست دادن همه انسان‌هاست، تاکید کرد که برای برطرف کردن مشکلات جاده‌ها، نیازمند یک همت فوق‌العاده هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس نیز، با یادآوری اینکه جاده فراشبند- فیروزآباد، بخشی از محور اصلی کازرون-فراشبند-فیروزآباد است، گفت: این محور اصلی، استان خوزستان را به منطقه جم و عسلویه در استان بوشهر متصل می‌کند.

محمودرضا طالبان با اشاره به اینکه طول کل این محور ۱۷۰ کیلومتر است، گفت: ۳۰ کیلومتر از این جاده قبلا افتتاح شده و امروز هم ۳۴ کیلومتر به بهره برداری رسید و ۲۹ کیلومتر هم در دست احداث است.

طالبان اضافه کرد: ۱۶ کیلومتر از این جاده از سمت کازرون و مابقی از سمت فراشبند باقیمانده که در صورت تامین اعتبار، با توجه به اهمیت این محور استراتژیک، ۱۰ کیلومتر دیگر را از سمت فراشبند آغاز خواهیم کرد.

او در خصوص اعتبار هزینه شده برای احداث این ۳۴ کیلومتر خاطرنشان کرد: اعتبار هزینه شده به نرخ زمان تامین اعتبار پروژه ۱۵۰۰ میلیارد ریال بوده که اگر بخواهیم به امروز این اعتبار را برآورد کنیم بین ۳۵۰تا ۴۰۰ میلیارد ریال است.

مدیر کل راه و شهر سازی استان فارس اضافه کرد: این  محور یکی از محور های ارتباطی جهت تسریع در دسترسی شهرستان های نور اباد و کازرون است و ارتباط شهرستان های فراشبند و فیروزآباد را تامین میکند.

طالبان با بیان اینکه برای احداث این مسیر، ۵ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۱۸۲ متر مکعب خاکبرداری و ۱ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۶۸۷ متر مکعب خاکریزی شده است، حجم بتن ریزی را ۳۱ هزار ۹۳۸ متر مکعب اعلام و اضافه کرد: در این پروژه دو لایه آسفالت شامل ۶۴ هزار و ۲۹۴ تن در لایه اول و ۵۷ هزار و ۴۶۶ تن در لایه دوم، استفاده شده است.
منبع: ایسنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی