صرفه جویی میلیاردی طرح ابتکاری خط انتقال آب به یزد

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای یزد از صرفه جویی یک میلیارد ریالی با اجرای طرح ابتکاری برای ایجاد حوضچه در مسیر خط انتقال آب به یزد خبر داد.

صرفه جویی میلیاردی طرح ابتکاری خط انتقال آب به یزد
1400/11/19 12:21:06

«علی ارمی» با اشاره به طراحی، جانمایی و نصب شیر تخلیه هوا به همراه ایجاد حوضچه مربوطه به منظور بهبود و استمرار فرایند بهره‌برداری خط انتقال آب به یزد، گفت: در این طرح ابتکاری برای ایجاد حوضچه از قطعه لوله ضایعاتی به جای ساخت حوضچه آجری یا بتنی استفاده شد که حدود یک میلیارد ریالی در هزینه‌ها صرفه جویی شده است.

وی افزود: این اقدامات با استفاده از نیروهای فنی واحد طرح و توسعه انجام شد و ضمن مطالعه و بررسی‌های فنی نسبت به نصب شیر تخلیه هوا و ایجاد حوضچه در کیلومتر ۷۲ خط لوله آب حدفاصل بین مخزن مرور و خلیل آباد اقدام شد.

این مسئول اظهار کرد: در شرایط تغییر دبی و وضعیت ایستگاه‌های پمپاژ خط انتقال، زمان لازم جهت پایدار شدن جریان آب بین مخزن خلیل آباد و مرور زیاد بوده و باعث بروز مشکلاتی در استمرار بهره برداری می‌‍شد، به منظور بررسی موضوع و اقدام اصلاحی با عملیات نقشه برداری، پروفیل لوله در محدوده کیلومتر ۶۳ تا ۷۴ تهیه و با پیمایش مسیر و مقایسه پروفیل لوله با شیب زمین سه نقطه در محدوده مذکور جهت نصب شیر تخلیه هوا تعیین شد.

وی ادامه داد: با عملیات حفاری و بررسی دقیق‌تر، نقاط تعیین شده اولویت‌بندی و نقطه کیلومتر ۷۳ جهت اجرا در تعمیرات ضروری سال جاری انتخاب شد.
به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای یزد، به گفته‌ی ارمی، در راستای انجام فوق که در طول ۲۲ سال بهره‌برداری از تاسیسات خط اول انتقال آب یزد برای اولین مرتبه صورت گرفته است، فرایندهای انجام کار شامل بررسی اولیه فنی مسیر،نقشه برداری، تحلیل فنی، پیمایش مسیر و انتخاب بهترین و ضروری‌ترین نقطه نصب شیر تخلیه هوا تعمیر شد.
منبع: ایسنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی