شهردار همدان: تقاطع غیرهمسطح غدیر ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

شهردار همدان از پیشرفت فیزیکی ۷۸ درصدی و عملیات بتن ریزی حجیم ۹۳۰ مترمکعبی فاز دوم پل تقاطع غیرهمسطح غدیر در این شهر خبر داد و گفت: با وجود توقف ۶ ماهه کارگاه، از ۲ ماه پیش کار با تمرکز بیشتر و تزریق نقدینگی آغاز شده است

شهردار همدان: تقاطع غیرهمسطح غدیر ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
1400/10/19 09:22:50

«سید مسعود حسینی» با اشاره به اینکه تقاطع غیرهمسطح غدیر مهمترین پروژه در حال انجام در همدان است گفت: این پروژه تا نیمه نخست سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد و بار ترافیکی منطقه را کاهش می دهد.

وی اولویت کاری شهرداری همدان را اتمام پروژه های نیمه تمام دانست و افزود: تقاطع غیرهمسطح غدیر، پل سردار شهید همدانی، بازار سینا و پارکینگ آقاجانی بیگ از جمله پروژه هایی است که تمام تلاش خود را به کار گرفته که در اسرع وقت به اتمام برسند.

شهردار همدان با تأکید بر اینکه تمهیدات لازم درخصوص بتن ریزی در هوای سرد اندیشیده شده اظهار داشت: بالا نگه داشتن دما با پوشش کامل طرفین و قسمت بالای عرشه، استفاده پوشش پشم شیشه روی بتن و استفاده از وسایل گرمایشی در قسمت زیر و بالای عرشه از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص بوده است.

حسینی گفت: با توجه به ارتفاع پایین پل غدیر، پیشرفت فیزیکی و سهولت و حساسیت کمتری که در مسیر اجرای آن نسبت به پل شهید همدانی وجود دارد این پروژه ۲ یا سه ماه زودتر از پل شهید همدانی به بهره برداری می رسد.  

شهردار همدان خاطرنشان کرد: تمرکز تخصیص اعتبارات و همت بخش عمرانی شهرداری باید صرف تکمیل این ۲ پروژه مهم شود که تأثیر مستقیمی بر عبور و مرور و کیفیت زندگی روزانه مردم دارد.

حسینی اظهار داشت: پل تقاطع غیرهمسطح غدیر پل سه جهتی است که مسیر بلوار شهید سردار همدانی و از سمت دیگر میدان عاشورا را به بلوار آیت الله نجفی متصل می کند.

وی با اشاره به اینکه پروژه پل تقاطع غیرهمسطح غدیر از سال ۹۸ آغاز شده افزود: طول کل این پروژه یک هزار و ۹۵۰ متر است که ۳۱۰ متر عرشه بتنی و مابقی طول رمپ های سه جهت است.

شهردار همدان با بیان اینکه طول مُدُول فاز اول ۱۱۰ متر است که حجم بتن ریزی به طول ۸۰۰ مترمکعب انجام شد افزود: طول مُدول فاز دوم ۱۳۵ متر است که بتن ریزی حجیم ۹۳۰ مترمکعبی انجام می شود و تا آخر سال نیز کار بتن ریزی فاز سوم آن به اتمام می رسد.

حسینی از آغاز اجرای ساخت رمپ ها تا ۲ هفته آینده خبر داد و گفت: این پروژه در نیمه نخست سال آینده به اتمام خواهد رسید.
منبع: ایرنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی