تولیدکننده سمنان نوآور تولید ژل میکروسیلیکا برای تحول در صنایع بتن شد

کارخانه فروسیلیس ایران با دستیابی به دانش تولید فروژل یا ژل میکروسیلیکا در سمنان، امکان تحولی نوین را در صنایع بتن و ساختمان سازی کشور رقم زد.

تولیدکننده سمنان نوآور تولید ژل میکروسیلیکا برای تحول در صنایع بتن شد
1400/09/22 15:54:01

مدیرعامل کارخانه فروسیلیس ایران روز دوشنبه به رسانه ها گفت: متخصصان این واحد تولیدی موفق شدند از غبار حاصل از تولید فروسیلیس، ژل میکروسیلیکا با نام تجاری فروژل تولید کنند.
محمد علی کیپور گفت: فروژل به عنوان افزودنی ارتقادهنده در کیفیت، مقاومت و پایایی و دوام بتن کاربرد دارد.
مدیر عامل کارخانه فروسیلیس با اشاره به اینکه این دستاورد دانش‌بنیان پس از ۶ ماه گذران مراحل علمی و آزمایشگاهی به تولید انبوه رسید، گفت: در حال حاضر سالانه پنج هزار تن فروژل در این کارخانه تولید می‌شود.
کیپور ابراز داشت: با تولید فروژل میزان خام فروشی پودر میکروسیلیکا تا دوسوم کاهش می یابد و ارزش افزوده آن دو برابر افزایش یافته است.

ارزآوری پنج میلیون دلاری طی ۶ ماه ۱۴۰۰

مدیر عامل کارخانه فروسیلیس با اشاره به اینکه نیمه نخست امسال ۲ هزار تن صادرات پنج میلیون دلار ارزآوری از سوی این واحد تولیدی برای کشور داشت، بیان کرد: تولید ۲۵ هزار تنی محصولات این واحد بخش مهمی از نیاز صنعت فولاد و ریخته گری کشور را تامین می کند.

وی یادآور شد: سالانه سه هزار تن فروسیلیکو منیزیم و هشت هزار تن غبار میکروسیلیکا در کارخانه فروسیلیس ایران در سمنان تولید می شود.

وی تامین برق مورد نیاز این کارخانه را مهمترین دغدغه مدیریت این واحد تولیدی برشمرد و ادامه داد: تابستان گذشته کمبود برق برای این کارخانه مساله‌ساز شد و برای رفع آن نیاز به برنامه‌ریزی است.

کارخانه فروسیلیس ایران در شهرک صنعتی بزرگ شرق سمنان برای ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است که با اجرای طرح توسعه، زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر دیگر را نیز فراهم می کند.

چهار نوع محصول که تامین کننده ۲۰ درصد نیاز کشور در صنایع فولادی، ریخته‌گری، چدنی و عمرانی است در این واحد تولیدی در سمنان به بازار عرضه می شود.

این واحد صنعتی صادرکننده برتر کشوری در سال های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ بود.
منبع: ایرنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی