آخرین اخبار از آبرسانی رینگ جنوبی خط انتقال آب سد کمال‌صالح به اراک

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: پروژه آبرسانی رینگ جنوبی خط انتقال آب سد کمال صالح به شهر اراک به طول 14 کیلومتر حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تاکنون عمده شیرآلات و اتصالات و حدود 80 درصد لوله های مسیر تامین شده اند

آخرین اخبار از آبرسانی رینگ جنوبی خط انتقال آب سد کمال‌صالح به اراک
1400/06/15 15:12:53

حسین اسدی با اعلام این خبر افزود: فاز اول اجرای پروژه شامل حدود 2.5 کیلومتر خط اصلی انجام شده و پیشرفت فیزیکی آن حدود 80 درصد است و فاز دوم اجرا در حدود 6 کیلومتر در مرحله برگزاری مناقصه جهت انتخاب پیمانکار ذیصلاح است.

وی ادامه داد: این پروژه که در مجاورت راه کمربندی جنوبی شهر اراک ساخته می شود شامل خط انتقال به طول حدود 14 کیلومتر با لوله های فولادی در سایزهای 600 و 700 میلی متری است که با اجرای آن 100 درصد مردم شهر اراک از آب شرب سد کمال صالح برخوردار می شوند.

وی با اشاره به اینکه مسیر پروژه که از میدان سردشت شروع و در انتها خط انتقال مذکور در محلی در نزدیکی پایانه مسافربری شهر اراک به خط انتقال آب امان‌آباد متصل می شود، گفت: کوی صنعتی، کوی مسکن، شهرک ولیعصر، گردو، فاز یک، فاز دو، شهرک شهید بهشتی و کوی اندیشه توسط کمربند جنوبی آبرسانی می شود.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای مرکزی خاطرنشان کرد: بستر زمین در  مسیر اجرای عملیات خط انتقال رینگ جنوبی آبرسانی اراک سنگی است و اجرای این طرح نسبت به رینگ شمالی دشواری‌های بیشتری دارد.

اسدی با اشاره به اینکه تاکنون برای خرید لوله و تجهیزات مورد نیاز رینگ جنوبی 25 میلیارد تومان هزینه شده است اظهار کرد: از این میزان هزینه حدود 14 میلیارد تومان به پیمانکار بدهکار هستیم و برای ادامه کار و تکمیل پروژه و پرداخت دیون مذکور به اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان نیاز است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: با بهره برداری از پروژه آبرسانی رینگ شمالی شهر اراک تمامی شهرک های شمالی واقع در قسمت شمالی بلوار امام علی(ع)، پردیس، قائم، الجواد، الغدیر، آزادگان، بعثت، مشاور، الهیه، حافظیه، حمید و غیره از آب سالم و بهداشتی تصفیه خانه سد کمال صالح مشروب شدند.

به گفته وی، طرح کمربند شمالی انتقال آب شهر اراک شامل خط انتقال به طول حدود 9 کیلومتر با لوله فولادی سایزهای هزار، 1200 و 800 میلیمتری و نیز یک باب مخزن ذخیره 10 هزار مترمکعبی بتنی و حوضچه های شیرآلات است که در سال گذشته به اتمام رسیده است.
منبع: ایسنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی