مرکز نوآوری، کارآفرینی و توسعه‌ی مهندسی بنیاد بتن طرح‌های ساخت و ساز را عملیاتی می‌کند

مدیرعامل بنیاد بتن آذرآبادگان منطقه شمالغرب کشور: این محل برای حمایت از ایده‌ها، نوآوری و خلاقیت‌هاست، دانشجویان و اساتید می‌توانند ایده‌های خود را ارائه داده و برای عملیاتی کردن ایده‌ها توسط بنیاد بتن از صفر تا تجاری سازی حمایت شوند.

مرکز نوآوری، کارآفرینی و توسعه‌ی مهندسی بنیاد بتن طرح‌های ساخت و ساز را عملیاتی می‌کند
1400/06/15 14:47:53

علی فولادی روز یکشنبه ۱۴ شهریور ماه، در نشست خبری، با بیان اینکه تامین مسکن یکی از محورهای اصلی در دولت سیزدهم مطرح شده است، اظهار کرد: بنیاد مسکن با مجموعه‌های خود ایفا کننده‌ی نقش اصلی در ارتباط با تولید مسکن و تامین مصالح ساختمانی با کیفیت خواهد بود.

وی با بیان اینکه مجموعه بنیاد بتن در سطح کشور با نزدیک به ۸۰ کارخانه‌ی تولید مصالح ساختمانی فعال همکاری می‌کند، گفت: بنیاد بتن در سه استان آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان با ۱۰ کارخانه‌ی فعال در ارتباط با تولید مصالح ساختمانی فعالیت می‌کند.

وی افزود: بنیاد بتن سالانه ۱۵۰هزار متر مکعب  تولید بتن دارد همچنین نزدیک به پنج میلیون تولید بلوک، تولید دو میلیون متر تیچه و سالانه حدود ۲۰۰ هزار تن شن و ماسه و در کنار آن تولید آسفالت و مابقی مصالح توسط این شرکت محقق می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بتن آذرآبادگان منطقه شمالغرب کشور دغدغه‌ی بنیاد بتن را تولید باکیفیت مصالح و در دسترس بودن در منطقه عنوان کرد و گفت: همواره در تلاش هستیم مصالح با کیفیتی را برای گروه‌هایی که در تولید مسکن و راه فعال هستند، تولید کنیم در این راستا گام های موثری و اساسی برداشته شده است، علاوه بر تولید و تثبیت مصالح نزدیک به سه برابر در طول دو سال از نظر حجمی و ریالی راندمان تولید را افزایش داده‌ایم.

وی با اشاره راه اندازی مجموعه‌های جدید، گفت: راه اندازی کارخانه آسفالت و کارخانه تولید قطعات بتنی در اردبیل، تولید بلوک در زنجان و مجموعه کارخانجات تبریز از جمله مجموعه‌های جدیدی است که به بنیاد بتن اضافه شده است.

فولادی با بیان اینکه بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین دستگاه تولید قطعات بتنی در کارخانه‌ای در تبریز با سرمایه‌ی بالغ بر ۲۰۰میلیارد ریال راه اندازی می‌شود، گفت: کشور ما در صنعت ساختمان نسبت به کشورهای پیشرفته‌ی دنیا از نظر تکنولوژی و نوآوری کم برخوردار است بر همین اساس مرکز نوآوری و کارآفرینی راه اندازی کردیم.

وی با بیان این‌که طرح‌ها در مرکز نوآوری، کارآفرینی و توسعه مهندسی بنیاد بتن نهایی می‌شود، گفت: طرح‌های ارسالی بعد از بررسی نهایی شده و به تایید مراجع نظارتی و فنی خواهد رسید.

وی تاکید کرد: بنیاد بتن علاوه بر حمایت در ارتباط با تحقیق و پژوهش ایده‌های دانشجویان تصمیم دارد از مرحله‌ی تجاری سازی تا فروش و بازار یابی کنار این عزیزان قرار گیرد.

مدیرعامل بنیاد بتن آذرآبادگان منطقه شمالغرب کشور با تاکید بر اهمیت و ارتقای کیفیت مصالح ساختمانی، بیان کرد: اگر بتوانیم در ساختمان سازی تخصص گرایی کنیم قطعا کیفیت ساخت و ساز نیز افزایش می‌یابد و علاوه بر این موضوع می‌توانیم از فناوری های جدید ساخت و ساز نیز بهره مند شویم در این راستا دو طرح در مرکز نوآوری از جمله ساختمان‌های اکو تیک و هایتک در حال طراحی است.

وی افزود: ساخت دو محصول جدید از پسماندهای کارخانجات تولیدی شن و ماسه نیز در دست اجرا است با تولید محصول از پسماندها، مشکل و دغدغه‌ی کارخانجات رفع می‌شود.

وی با اشاره به مطالعه‌ی طرح خانه های هوشمند در مرکز نوآوری بنیاد بتن، گفت: در بحث بتن در مقاومت نیز مطرح است هر چقدر بتوانیم مقاومت بتن را افزایش دهیم، مصرف فولاد در بتن نیز کاهش خواهد یافت و مقرون به صرفه شده و مقاومت در ساخت و ساز افزایش می‌یابد.

فولادی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه طرح‌های ارسالی از سوی پارک فناوری به مرکز نوآوری در اولین مرحله داوری می‌شوند، گفت: طرح‌ها بعد از مصوب در مرحله‌ی داوری، در مرکز نوآوری  مستقر می شوند، محصول جهت عرضه به ساخت و ساز کشور و منطقه عملیاتی می شود.

وی با اشاره به برگزاری برخی جشنواره‌ها و استارتاپ ها جهت جذب ایده ها و طرح‌ها در حوزه‌ی راه و ساختمان، گفت: جوانان و دانشجویان می‌توانند جهت ارایه‌ی طرح‌ها و ایده‌های خود را به پارک فناوری یا مستقیم به مرکز نوآوری بنیاد بتن مراجعه کنند.

وی افزود: راهنمایی و مشاوره در راستای عملیاتی کردن طرح‌های پذیرفته شده انجام می‌شود تا بعد از طی کردن مراحلی محصول قابلیت نهایی شدن را داشته باشد.

مدیرعامل بنیاد بتن آذرآبادگان منطقه شمالغرب کشوریادآور شد: تاکنون ۲۲ طرح در سامانه‌ی مرکز نوآوری بنیاد بتن ثبت شده که از این تعداد ۱۲ طرح عملیاتی شده است و چهار طرح نیز به صورت واقعی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه ارائه طرح ها به مرکز نوآوری بنیاد بتن از استقبال خوبی برخوردار بوده است، دامه داد: تاکنون طرح‌هایی در زمینه‌ی تولید بتن، سازه‌های اسکان موقت، تولید محصول از پسماندهای شن و ماسه و دستگاه‌های ربات گج کار به مرکز ارائه شده است.

وی ادامه داد: چهار طرح در مدل سازی قرار دارند که بعد از مدل سازی نمونه اصلی آن در مرکز ساخته می‌شود، تا به مرحله ی نهایی برسد ولی هنوز به مرحله ی تجاری سازی نرسیده ‌اند.

فولادی با بیان اینکه از سال‌های زیادی دغدغه اصلی ما قطع تولید مصالح با کیفیت پایین در ساخت مسکن است، گفت: متاسفانه برخی مبادی مصالح بی کیفیتی ارائه می‌دهند که برخی نیز به دلیل قیمت تمام‌شده‌ی پایین از آن در سایر اقلام از جمله سیمان یا بتن استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در این راستا مذاکراتی با نظام مهندسی و دفتر فنی استانداری، انجمن بتن و شن ماسه استان انجام داده‌ایم تا از تولید کیفیت شن و ماسه جلوگیری شود.

وی افزود: رسالت اصلی ما تامین و تزریق مصالح با کیفیت در ساخت و ساز کشور است،تولید مصالح بدون کیفیت و با کیفیت پایین را ممنوع شود همچنین ساخت و ساز مسکن باید تخصصی شود و به هر کسی برای انجام ساخت و ساز مجوز ارائه نشود.

مدیرعامل بنیاد بتن آذرآبادگان منطقه شمالغرب کشور با تاکید بر این‌که ساختمان ها را باید شناسنامه دار کنیم، گفت: مجوز ساخت باید به متخصصین ارائه شود.

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان نیز در این نشست اظهار کرد: سالانه به طور متوسط پنج تا هفت هزار واحد مسکونی در این استان احداث می‌شود ولی استفاده از مصالح نوین در ساخت‌وسازها موجب تسریع در اجرای پروژه و افزایش کیفیت آن‌ها می‌شود و روند مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی را سرعت می‌بخشد.

رضا خواجه‌ای با بیان اینکه از سال ۸۴ تاکنون از ۹۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن روستایی این استان حدود ۵۱ هزار واحد بازسازی و مقاوم‌سازی شده که این میزان حدود ۵۴ درصد از واحدهای مسکونی روستایی را شامل می‌شود، گفت: در این استان بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی بر روی گسل زلزله ساخته شده که از این تعداد حدود هشت هزار واحد مقاوم‌سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان بااشاره به قرارگیری ۲۷۴ روستای این استان در مسیر سیلاب، گفت: روستاهای این استان نیازمند اجرای طرح ایمن‌سازی بوده و برای اجرای این طرح نیاز به ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار است.
منبع: ایسنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی