بهره‌برداری از ۶ زمین ورزشی در حاشیه شهر مشهد

مدیرعامل موسسه تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی از افتتاح چهار زمین چند منظوره و دو زمین مینی‌فوتبال در مناطق کم‌برخوردار مشهد مقدس تا پایان شهریور ماه سال جاری خبر داد.

بهره‌برداری از ۶ زمین ورزشی در حاشیه شهر مشهد
1400/06/07 13:35:34

گود کشتی با چوخه مهدی‌آباد در بلوار توس مشهد بخشی از تاریخ مردم مشهد است که پیوند دهنده انسان‌ها با ورزش در کنار یکدیگر بوده است. از سال ۹۸ اقداماتی برای تجهیز این زمین ورزشی توسط موسسه تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی انجام شده که سر و شکلی خاص به این مکان داده است. همچنین موسسه تربیت‌بدنی اقداماتی پیرامون تجهیز بیشتر آن به سایر ورزش‌های دیگر انجام داده که مورد توجه مخاطبان ورزش قرار گرفته است. در بهار امسال نیز عملیات عمرانی ساخت یک زمین مینی‌فوتبال و دو زمین چند منظوره برای ورزش‌های بسکتبال و والیبال آغاز شد که مراحل آماده سازی خود را تا ابتدای شهریور ماه امسال پشت سر گذاشته است.

 

علیرضا تاج‌فیروز، مدیرعامل موسسه تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی در این باره اظهار کرد: عملیات زیرسازی و تسطیح تا امروز انجام شده و ساخت زمین ورزشی نیز نهایتا تا دو ماه دیگر به پایان خواهد رسید. هدف ما تسهیل شرایط برای تحقق ورزش‌های همگانی است و معتقدیم سلامتی و نشاط برای جامعه از ضروریات است. به این منظور زمین آستان قدس بود را برای برگزاری هر چه بهتر رویدادهای ورزشی آماده کردیم. در حال حاضر عملیات زیربنایی با موفقیت پیش رفته و به زودی زمین‌های چندگانه ورزشی در زمین کشتی با چوخه مهدی‌آباد مشهد به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی افزود: از سال‌های گذشته همواره این به عنوان یک خواسته و مطالبه عمومی از سوی مردم منطقه مطرح بود که زمین کشتی مهدی‌آباد به تجهیزات بیشتری مجهز شود و خوشبختانه بر اثر هماهنگی‌های صورت گرفته امروز تنها چند قدم تا افتتاح این مجموعه ورزشی با شکلی تازه فاصله داریم. خوشبختانه بر اثر هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی بنیاد کرامت رضوی قرار شده تا بعد از فراهم شدن زمین ورزش، چمن آن نیز توسط بنیاد علوی تهیه شود.

 

مدیرعامل موسسه تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه بر اساس صورت‌جلسه امضا شده قرار بوده شهرداری عملیات فنس‌کشی، بتن‌ریزی و آسفالت را به عهده بگیرد، گفت: در حال رایزنی با کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد هستیم تا برای احداث این مجموعه تسهیلاتی تخصیص داده شود. هر چند تا امروز تمام هزینه‌ها توسط موسسه تربیت‌بدنی آستان قدس برای ساخت این مجموعه اختصاص داده شده است.

 

تاج‌فیروز خاطرنشان کرد: آستان قدس وظیفه‌ای در رابطه با امور ورزش و سلامت ندارد اما با توجه به تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر اهمیت سلامت و نشاط به ویژه در حاشیه شهر مشهد مقدس، در این حوزه ورود کردیم و تا دو ماه دیگر دو زمین ورزشی روباز چند منظوره و یک زمین مینی‌فوتبال با چمن مصنوعی در منطقه مهدی‌آباد در جنب گود کشتی ساخته خواهد شد.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه یک مجموعه ورزشی دیگر در شهرک شهید رجایی متعلق به آستان قدس رضوی وجود دارد که از قدیم‌الایام استخری برای علاقه‌مندان در آنجا وجود داشته است. این مجموعه ورزشی که در بلوار حّر ۶۰ قرار دارد، در حال حاضر در پی ساخت یک زمین ورزشی مینی‌فوتبال و دو زمین چندمنظوره روباز هستیم که تا کنون عملیات زیرسازی و بتن‌ریزی آن‌ها به پایان رسیده است.

 

مدیرعامل موسسه تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی این پروژه خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم تا دو ماه دیگر بتوانیم این چند زمین ورزشی را افتتاح کنیم. البته با هماهنگی‌های صورت گرفته در نظر داریم رویدادهای ورزشی مانند مسابقات را نیز در این مجموعه‌ها داشته باشیم که پیش از این تنها در موسسه تربیت‌بدنی در بلوار خیام برگزار می‌شد. برگزاری رویدادهای ورزشی در حاشیه شهر مشهد ضمن ارتقای سلامت و تندرستی به ایجاد روحیه نشاط و شادابی کمک می‌کند.
منبع: ایسنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی