۹۰۰ هزار تن آسفالت ریزی برای آزادراه خرم‌آباد– بروجرد انجام شد

مدیر پروژه آزادراه اراک – خرم‌آباد گفت: ۹۰۰ هزار تن آسفالت ریزی برای سه قطعه این آزادراه در محدوده استان لرستان انجام شده است.

۹۰۰ هزار تن آسفالت ریزی برای آزادراه خرم‌آباد– بروجرد انجام شد
1400/05/11 11:48:19

"محمد شاهوردی" روز یکشنبه در بازدید خبرنگاران از طرح آزادراه خرم آباد – بروجرد افزود: این مسیر در در امتداد کریدور آزادراهی شمال به جنوب است و بندر انزلی را به بندر بوشهر و بندر امام (ره) وصل می کند.

وی با اشاره به اینکه این طرح فردا دوشنبه بهره برداری می شود ادامه داد: طول سه قطعه ساخته شده در لرستان ۶۸ کیلومتر است که چهار تونل در باند (خط) رفت و برگشت به طول ۷.۵ کیلومتر، ۱۵ دهنه پل بزرگ به طول ۴۷۸ متر و ۲۰۲ پل کوچک به طول ۵۷۰ متر و ۱۱ پارکینگ دارد.

وی تصریح کرد: در این راستا ۱۷ میلیون مترمکعب خاکبرداری، ۶۰۵ میلیون متر مکعب خاکریزی، حدود ۵۷۰ هزار متر مکعب بتن ریزی و ۹۰۰ هزار تن آسفالت ریزی شده است.

شاهوردی با بیان اینکه اولین و طویل ترین تونل آزادراهی سه خطه کشور در این مسیر احداث شده است افزود: قطعات ساخته شده در لرستان از محدوده "دهکرد" تا خرم آباد موجب کاهش ۳۲ کیلومتری مسافت خرم آباد – بروجرد می شود و در کل مسیر اراک – خرم آباد نیز زمان سفر را ۴۵ دقیقه کاهش می دهد.

وی تصریح کرد: علاوه بر ایمنی بالا در مسیر جدید، از این پس تردد در سه گردنه سخت جاده خرم آباد – بروجرد به ویژه در فصول سرد سال کمتر خواهد شد و تاکنون حدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای این طرح و ساخت سه قطعه آزادراهی در لرستان هزینه شده که ارزش روز آن پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

گفتنی است این طرح با مشارکت ۴۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و ۶۰ درصدی دولت اجرا شده و قطعه یک آن در استان مرکزی قرار دارد که تاکنون احداث نشده است.
منبع: ایرنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی