مشارکت صنایع پتروشیمی در تکمیل بدنه سد اَخَند

با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریالی شورای راهبردی صنایع پتروشیمی پارس جنوبی در احداث سد اَخَند، تکمیل بدنه این سد تسریع خواهد شد.

مشارکت صنایع پتروشیمی در تکمیل بدنه سد اَخَند
1400/05/10 10:12:39

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای اظهار کرد: سد اَخَند یکی از طرح های مهم توسعه منابع آب در جنوب استان و همجوار با تاسیسات نفت و گاز است که نقش مهمی در کنترل سیلاب و تامین آب شرب منطقه خواهد داشت.

علی محمدی خاطرنشان کرد: این سد بتنی-وزنی در ۱۵ کیلومتری شهر عسلویه و در حوزه روستای اخند در حال ساخت است و وظیفه تامین آب شرب و کشاورزی منطقه را بر عهده خواهد داشت.

وی گفت: گرمایش جهانی و تغییر اقلیم باعث دگرگونی رژیم های بارندگی شده و در سنوات اخیر شاهد بارندگی‌های ناگهانی با حجم زیاد در مدت زمان کوتاه هستیم که این موضوع موجب بروز سیلاب و تهدید در نقاط مسکونی و صنعتی می گردد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر با اشاره به ظرفیت های سد اخند در حوزه پدافند غیرعامل افزود: با توجه به ویژگی های این سد و نقش موثر صنایع پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی، همکاری مشترکی میان این دو نهاد در راستای تسریع در تکمیل بدنه سد اخند آغاز شد.

محمدی بیان کرد: بر اساس این موافقت نامه، شورای راهبردی صنایع پتروشیمی پارس جنوبی متعهد د تا جهت تکمیل بدنه سد اخند، مبلغ ۳۰ میلیارد ریال مشارکت کند.

وی خاطرنشان کرد: با تکمیل بدنه سد، آبگیری آن با حداکثر ظرفیت امکان پذیر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر تصریح کرد: کل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این سد ۳۵۰ میلیارد ریال است که از منابع استانی تامین می شود.

به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، سد اخند با با ارتفاع ۳۲ متر و حجم مخزن ۲ میلیون مترمکعب، دارای پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد می باشد.
منبع: ایسنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی