انتظار شهروندان شیراز برای تقاطع کمربندی شمال شرق پایان می‌یابد

بهره‌برداری از کمربندی شمال شرق شیراز بدون ایجاد دسترسی زیرگذر به این کلانشهر در روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ تاکنون مشکلاتی را برای شهروندان و مسافران شهرهای داریون و خرامه ایجاد کرده است

انتظار شهروندان شیراز برای تقاطع کمربندی شمال شرق پایان می‌یابد
1400/05/05 10:11:30

طی هفته‌های گذشته تصادف‌هایی در محدوده کمربندی تازه تاسیس شمال شرق شیراز رخ داده است که در بیشتر موارد، رانندگان خاطی به خاطر نبودن زیرگذر و لزوم طی کردن حدود ۶ کیلومتر مسافت بیشتر تا دسترسی به شیراز از سمت شهرک سعدی، خلاف مقررات رانندگی عمل کرده‌اند.

کمربندی شمال شرقی شیراز به طول ۱۴ کیلومتر اواخر اسفندماه ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسید و اعلام شد که شهرداری شیراز مسئول احداث زیرگذر ارتباطی این کمربندی به شهرک سعدی است.

بهره‌برداری کامل از این قطعه که امروز دوشنبه چهارم مردادماه ۱۴۰۰ معاون عمرانی شهرداری شیراز نوید اتمام عملیات اجرایی آن را داده است می‌تواند از ترافیک ورودی شیراز از سمت شمال و محور دروازه قرآن بکاهد و شهروندان برای گریز از ترافیک و مشکلات تردد در زمان‌های شلوغ این محور، محور جایگزین و خلوتی را در دسترس داشته باشند.

اسماعیل صالحی گفت: عملیات اجرایی ساخت تقاطع غیرهمسطح کنارگذر در ورودی کلانشهر شیراز به اتمام رسیده و این سازه بزودی رسما افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه تابلوهای راهنمایی شهری این مسیر نصب و روشنایی آن نیز تامین شده است افزود: با توجه به ساخت کمربندی جدید توسط وزارت راه و شهرسازی در شمال شرق شیراز و مسدود شدن مسیر مستقیم ورودی شهر، ساخت تقاطع غیرهمسطح در این محدوده در دستور کار شهرداری شیراز قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این تقاطع غیرهمسطح تردد ورودی شهر از سمت شهرستان خرامه و آرامستان بهشت احمدی و بالعکس را تسهیل می کند، افزود: تردد به سمت شهرک های زیباشهر، رکن آباد، غرب شیراز و نیز شمال استان و بالعکس از طریق این تقاطع غیرهمسطح میسر می شود.

صالحی با اشاره به اینکه کمربندی شمال شرق حدفاصل شهرک زیباشهر و پل فسا طراحی و اواخر سال ۹۹ بخشی از آن به بهره برداری رسیده است، گفت: تکمیل این بزرگراه مهم که توسط وزارت راه و شهرسازی ساخته می شود اهتمام ویژه می طلبد.

تردد خودروهای سنگین به محدوده دروازه قرآن در تمام ساعات شبانه روز ممنوع شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه تردد خودروهای سنگین در محدوده دروازه قرآن حدفاصل زیباشهر و زیرگذر شهدای شهرک سعدی با توجه به شیب بسیار زیاد و طولانی خطری بالقوه است تصریح کرد: باید تردد خودروهای سنگین به محدوده دروازه قرآن در تمام ساعات شبانه روز ممنوع شود.

وی اولویت تکمیل کمربندی شمال شرق توسط دولت را از اهمیت بالایی در ایمنی کامل ترددی توصیف و خاطرنشان کرد: با بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح بلوار نیستان-کمربندی شمال شرق، مسیر مناسبی از طریق تونل سعدی فراهم می شود و تا حدودی ترافیک محدوده دروازه قرآن و بلوار هفت تنان را کاهش می دهد.

معاون شهردار شیراز تملک املاک مورد مسیر را مهمترین چالش ساخت تقاطع غیرهمسطح بلوار نیستان-کمربندی اعلام کرد و افزود: این تقاطع غیرهمسطح به روش دال مجوف طراحی و ساخته شده و ۵۲ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۲۰۰ تُن آرماتوربندی، سه هزار و ۸۰۰ مترمکعب بتن ریزی و ۱۱ هزار مترمربع عملیات آسفالت انجام گرفته؛ طول زیرگذر ۴۷۰ متر و عرض ۲۵ متر و ۸۵۰ مترمربع مساحت عرشه پل است که بر روی هفت پایه ساخته شده است.
منبع: ایرنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی