پیشرفت فیزیکی پل قدس اردبیل به ۹۵ درصد رسید

شهردار اردبیل از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی مراحل اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح قدس در اردبیل خبر داد.

پیشرفت فیزیکی پل قدس اردبیل به ۹۵ درصد رسید
1400/04/29 14:11:46

حمید لطف اللهیان روز سه شنبه گفت: مراحل اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح قدس رو به اتمام بوده و هم اکنون پیشرفت فیزیکی عرشه اصلی این پروژه به ۹۵ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: ساخت این پل به دلیل کمبود نقدینگی و تغییرات ملموس قیمتی در سال‌های گذشته با تاخیر روبه‌رو شده بود ولی در سال‌جاری با اختصاص اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریالی سرعت اجرای آن بیشتر شد.

شهردار اردبیل بیان کرد: تلاش شده در اجرای پل قدس از صرف هزینه‌های غیرضروری جلوگیری شود و پرداختی‌ها با نظارت دستگاه‌های متعدد بر اساس فهرست بها انجام شده و از این رو هیچ گونه انحرافی در اجرای این طرح قابل مشاهده نیست.

لطف اللهیان با بیان اینکه طرح عمرانی پل قدس از سال ۹۵ و با قرارداد اولیه ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است، افزود: احداث این پل با گستردگی خاص معادل تمام پل‌های احداثی در اردبیل است.

وی طول عرشه این پل را ۳۰ هزار متر مربع و در حدود سه هکتار اعلام کرد و گفت: سعی شده به رغم همه تأخیرها، اجرای این پروژه به صورت فنی پیش رفته و فاز اصلی آن در ماه‌های آینده آماده بهره‌برداری شود.

شهردار اردبیل اظهار کرد: مراحل آرماتوربندی، خاک‌برداری، بتن‌ریزی و پیش تنیدگی این پل با رعایت نقاط فنی انجام شده است.

وی درباره عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید حاج قاسم سلیمانی، پل نیایش و تقاطع آقاباقر شهر اردبیل افزود: پروژه تقاطع غیر همسطح قاسم سلیمانی در آبان ماه سال ۹۹ آغاز شد و ظرف مدت ۸ ماه بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهردار اردبیل ادامه داد: پروژه زیرگذر پل نیایش هم در مدت ۲ ماه  ۲۲ درصد و پروژه تقاطع آقاباقر نیز در مدت ۴۵ روز ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

لطف اللهیان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۰ پروژه عمرانی شامل احداث و بهسازی معابر، کوچه‌ها، آسفالت‌ریزی و همچنین توسعه فضای سبز و احداث پارک‌ها در مناطق مختلف اردبیل در حال احداث است.


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی