پل کاکارضای سلسله با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان بازسازی شد

فرماندار سلسله گفت: پل کاکارضا در این شهرستان که به دلیل سیل سال ۹۸ تخریب شده بود با صرف اعتبار حدود ۱۶ میلیارد تومان به طور کامل بازسازی شد و به زودی زیربار ترافیک قرار می‌گیرد.

پل کاکارضای سلسله با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان بازسازی شد
1400/04/21 14:05:36

مرتضی مهدوی کیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: پل کاکارضا در مسیر ارتباطی الشتر- خرم آباد در غرب کشور قرار دارد و یکی از محورهای پرتردد محسوب می شود که بر اثر سیل فروردین سال ۹۸ تخریب شد.

وی با بیان اینکه عملیات مجدد احداث این پل شهریور ۹۸ به منظور افزایش ایمنی و روان شدن ترافیک آغاز شد افزود: پل کاکارضا به دلیل حساسیت خاص و بر اساس مطالعات ژئوتکنیک تکمیلی به صورت پی‌های عمیق (شمع بتن مسلح)، ستون و تیرهای پیش تنیده طراحی شده است.

مهدوی کیا بیان کرد: نوع سازه پل کاکارضا تیر پیش ساخته پیش تنیده و دال بتنی درجا است که طول آن ۹۰ متر بوده و دارای سه دهانه ۳۰ متری و عرشه ۱۲ متری است.

فرماندار سلسله با اشاره به حجم عملیات انجام شده برای احداث مجدد پل بیان کرد:  پنج هزار و ۸۰۰ متر مکعب تخریب بنای سنگی و انواع بتن، سه هزار و ۸۰۰ متر مکعب خاکبرداری و پی کنی، ۴۸۰ متر مکعب گابیون، ۴۴۰ متر حفاری شمع، ۲۶۳ تن میلگرد، یکهزار و ۷۰۰ متر مکعب بتن، و ۷۰ متر مکعب آسفالت، حجم عملیات انجام شده برای احداث دوباره این سازه است.

مهدوی کیا گفت: سال ۹۸ حدود سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ستاد حوادث استانی به این طرح تخصیص یافت و سال ۹۹ نیز با دریافت حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار ملی (کریدور)، پیشرفت پروژه از ۲۵ به ۹۵ درصد رسید.

وی با بیان اینکه پیمانکار طرح نیز مطالباتی دارد تصریح کرد: تخریب پل کاکارضا باعث رخ دادن تصادفات فوتی و جرحی در این محور شد که به زودی با انجام عملیات آسفالت، دوباره زیر بار ترافیک می رود.

پل کاکارضا در مسیر ارتباطی خرم آباد به غرب کشور است که بر اثر سیل فروردین سال ۹۸ تخریب شد.

پل تازه تاسیس کاکارضا که تنها ۲ سال از بهره برداری آن می گذشت در سیل ۹۸ تخریب شد و به دلیل دوطرفه شدن مسیر فعلی، تاکنون چندین حادثه رانندگی منجر به فوت و جرح در این منطقه رخ داده است که در ۲ مورد آن در سال ۹۸، خودرو یک خانواده سه نفره از این سازه سقوط کرد و یک هفته قبل از آن نیز در تصادفی خونین پنج نفر در این محل جان باختند.
منبع: ایرنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی