اولین کمپ نجومی خراسان جنوبی در حال ساخت است

مسئول میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرایان از انجام عملیات اجرایی اولین ساختمان و کمپ نجومی استان خراسان جنوبی در کویر سه‌قلعه شهرستان سرایان خبر داد.

اولین کمپ نجومی خراسان جنوبی در حال ساخت است
1400/04/15 09:22:15

محمد عرب، امروز دوشنبه ۱۴ تیرماه به رسانه‌های گروهی گفت: عملیات اجرایی ساختمان رصدگاه از محل اعتبارات استانی سال ۱۳۹۹ با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال ادامه یافت و در این مرحله نصب کامل وال پست‌ها یا نبشی‌کشی پروژه انجام شد.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سرایان افزود: ساختمان کمپ گردشگری کویری نجومی دارای ۴۸۰ مترمربع زیربنا با اسکلت بتنی است که پیش از این خاک‌برداری و تسطیح زمین، پی‌کنی و اجرای فنداسیون، اجرای ستون‌های طبقه همکف، ساخت اطاقک انرژی و خرید ۲ عدد موتور دیزل برای تامین روشنایی، اجرای سقف طبقه همکف و ستون‌های طبقه دوم مجموعه انجام شده است.

عرب خاطرنشان کرد: کویر سه‌قلعه یا بهشت منجمان و کویرنوردان یکی از زیباترین کویرهای استان با ابرناکی بسیار کم، آسمانی پرستاره، حد قدر ۷.۲ (تاریکترین نقاط کره زمین دارای حد قدر ۷.۵ است) که از این حیث یکی از تاریک‌ترین نقاط سیاره زمین است، از نظر جغرافیایی طوری واقع شده است که در مسیر جریان گرد غبار محلی نیست، افق دید باز، امنیت بالای منطقه در کنار دارا بودن جاذبه‌های کویری زیبا و استثنایی در حاشیه رصدگاه شامل تپه‌های ماسه روان (تپه ماهور)، دریاچه نمک، دق (زمینی کاملا صاف و سفت که دارای هیچ گونه پوشش گیاهی نیست)، آداب و رسوم زندگی عشایری، مجموعه تاریخی شهر سرایان و شهر سه‌قلعه و همچنین اقامتگاه‌های بوم‌گردی با امکانات رفاهی و تفریحی و... گوشه‌ای از جذابیت‌های کویر سه‌قلعه شهرستان سرایان است.

وی ادامه داد: در کنار جذابیت‌های متنوع گردشگری، خونگرمی، مهربانی و مهمان‌نوازی مردم از مهم‌ترین خصلت‌ها و زمینه رشد و رونق گردشگری منطقه است که خوشبختانه تاکنون و نسبت به سال‌های گذشته گردشگری در شهرستان رشد چشمگیری داشته است و تاسیسات و واحدهای گردشگری شهرستان رو به افزایش است.
منبع: ایسنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی