استانداردسازی مصالح بومی در آینده بسیار نزدیک

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی از استانداردسازی مصالح بومی در آینده بسیار نزدیک خبر داد.

استانداردسازی مصالح بومی در آینده بسیار نزدیک
1400/04/01 15:10:19

سید هادی احمدی روئینی در بازدید از بافت تاریخی سمنان اظهار کرد: فرآیند استانداردسازی مصالح بومی آخرین مراحل خود را طی می‌کند و به زودی این مهم در حوزه احیای بناها و بافت‌ها و صنعت ساختمان‌سازی اتفاق خواهد افتد.

استانداردسازی مصالح بومی بر اساس فعالیتی چندجانبه توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال پیگیری است.

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی افزود: با توجه به اینکه اوج مهندسی و هنر را در استفاده از برخی مصالح نظیر خشت و سنگ در تاریخ داشتیم باید از این دانش گذشتگان استفاده بیشتری شود.

او گفت: علم نظام‌مهندسی ساختمان کشور یک علم وارداتی است و بدون توجه به مصالح بومی، مصالحی مانند بتن، آهن و مصالح وارداتی را مبنای کار گرفته است.

احمدی روئینی اضافه کرد:«بر این اساس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر اساس رسالتی که داشته به دنبال این بود که استفاده از مصالح را استانداردسازی کند.

او گفت: برای تحقق موضوع استانداردسازی مصالح به استناد قانونی که سال 1398 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، ایجاد نظام فنی اجرایی مرمت که نظامی مستقل از نظام‌مهندسی ساختمان کشور است با همکاری دانشگاه شهید بهشتی آغاز شد و این مهم تا پایان امسال به مرحله تصویب می‌رسد.

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی افزود: برای استانداردسازی مصالح نیز قراردادی با مرکز تحقیقات ساختمان بسته شده که مصالح سنتی را استانداردسازی و مشخصات فنی مورد انتظار را اعلام کنند و این کار نیز در مراحل پایانی قرار دارد.
منبع: ایسنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی