کانال‌های انتقال آب سطح شهر پاکدشت سرپوشیده می‌شود

شهردار پاکدشت گفت: ۳۲ کیلومتر کانال آب عبوری از مناطق مختلف پاکدشت با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال سرپوشیده می‌شود.

کانال‌های انتقال آب سطح شهر پاکدشت سرپوشیده می‌شود
1400/03/29 12:52:43

"محسن تاجیک" روز پنجشنبه در حاشیه آئین آغاز عملیات سرپوشیده کردن کانال‌های سطح شهر پاکدشت گفت: با توجه به مطالبات مردمی و مشکلات زیست محیطی ناشی از عبور کانال‌های انتقال آب و پساب و جلوگیری از سقوط شهروندان و خودورها به داخل این سازه‌ها، طرح سرپوشیده کردن کانال‌های سطح شهر در دستورکار شهرداری پاکدشت قرار گرفت.

وی افزود: به دلیل اهمیت پوشش دهی کانال‌های سطح شهر طی پنج ماه مطالعه، مشاوره و طراحی و ساماندهی نیروی انسانی ۳۲ کیلومتر کانال سطح شهر در قالب ۳ فاز انجام خواهد شد.

تاجیک اضافه کرد: در فاز اول این پروژه، کانال شهدای رحیمی با اولویت قرار دادن منطقه شن وماسه در ۲ بخش به طول ۴.۷ کیلومتر و ۷۷۰ متر عملیات خاکبرداری جهت نصب نشیمن سقف به متراژ ۶۳۰ هزارمتر مکعب با اعتباری بالغ بر ۴۶۰ میلیارد ریال، توسط پیمانکار پروژه وزارت دفاع طی ۵ ماه انجام می‌شود.

تاجیک با اشاره به این‌که سرپوشیده کردن کانال‌های سطح شهر یکی از پروژه‌های مهم شهرداری است، افزود: به منظور بهره‌گیری از سطح کانال‌ها و برنامه ریزی انجام شده روی کانال‌ها برای ورزش همگانی، ایجاد مکانی برای اوقات فراغت و پاتوق های محلی و دو باند رفت و برگشت دوچرخه‌سواری تعبیه شده است.

شهردار پاکدشت ارتقای سطح رفاه و رضایت شهروندان را از اهداف مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: در اجرای این پروژه عملیات لایروبی، اسکراپ سطح، عایق کاری ضد آب و ضد باکتری در داخل کانال‌ها برنامه ریزی شده است.

وی با توجه به امکان گرفتگی و لایروبی کانال‌ها بیان کرد: در انجام این پروژه، کار به شکل اساسی و با استفاده از مطالعات دانشگاهی انجام می‌شود که به منظور رفع مشکلات احتمالی در هر ۱۰۰ متر مربع یک دریچه بازدید در نظر گرفته شده که قابلیت برداشت دارد.

شهردار پاکدشت افزود: با توجه به طراحی داخل کانال که با استفاده از ماده پلی اورتان ملامینه می‌شود، هیچ رسوبی در کانال باقی نمی‌ماند ضمن این که داخل کانال با استفاده از دوربین مداربسته کنترل و به گونه‌ای طراحی می‌شود که یک دستگاه لودر کوچک به راحتی در آن تردد کرده و مشکل گرفتگی احتمالی را برطرف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه داخل این کانال‌ها، آب تصفیه شده از شمال شرق تهران جاری است، اظهار داشت: با توجه به شیب تند کانال‌ها، حوضچه هایی در نظر گرفته شده که رسوبات را جمع‌آوری کرده و آب بدون رسوب به اراضی کشاورزی پائین دست جاری می‌شود.

وی افزود: در این پروژه حدود ۱۲۰ هزار مترمربع قطعه پیش ساخته بتنی، ۱۱۰ تن میل گرد و ۱۲۰ هزار مترمکعب بتن مصرف می‌شود که برای اجرای فاز اول اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
منبع: ایرنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی