روی خط تهران، تصفیه‌خانه آتی‌ساز راه‌اندازی شد

شهردار منطقه ۲ تهران اعلام کرد: تصفیه خانه آتی‌ساز بعد از یکسال و نیم توقف فعالیت، با پیگیری‌های مستمر شهرداری منطقه ۲ مجدد راه‌اندازی شد.

روی خط تهران، تصفیه‌خانه آتی‌ساز راه‌اندازی شد
1400/03/29 12:43:57

از اعلام روز سه شنبه شهرداری منطقه ۲، حسن صفات، با اشاره به مشکلات زیست محیطی ناشی از عدم فعالیت تصفیه خانه آتی ساز گفت: در یکسال و نیم گذشته تعطیلی تصفیه خانه آتی ساز و تخلیه غیرمجاز فاضلاب خام به مسیل مجاور، علاوه برآلودگی های زیست محیطی موجب استشمام بوی نامطبوع تا شعاع یک کیلومتری محیط اطراف شده بود و همین مساله نارضایتی و شکایت شهروندان را ایجاد کرده بود.

وی بابیان اینکه توقف فعالیت این تصفیه خانه، بهداشت وسلامت عمومی را تهدید می کند گفت: در همین راستا مدیریت شهری منطقه ۲ با همکاری سازمان محیط زیست و شرکت آبفا پس از پیگیری های مستمر، صدور اخطار و مراحل قانونی با دستور قضایی بهره برداران تصفیه خانه را ملزم به راه اندازی مجدد تصفیه خانه کرد.

صفات افزود: پس از پیگیری ها و نظارت صورت گرفته اورهال کامل سیستم از جمله لایروبی حوضچه کلاریفایر، تخلیه مخزن خشک کن لجن، فعالسازی حوضچه زلال ساز و حوضچه کلرزنی و همگامی دبی ورودی باپساب تصفیه شده خروجی انجام و آزمایشات تکمیلی توسط شرکت معتمد سازمان محیط زیست انجام و مورد تایید قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه ۲ به منظور مدیریت آب های سطحی و باز چرخانی آن به عنوان یک منبع مهم برای مصارف آبیاری فضای سبز با توافق صورت گرفته پساب تصفیه خانه برای آبیاری فضای سبزحاشیه بزرگراه چمران استفاده می شود.

منبع: ایرنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی