یک کارگاه تولید بتن در اندیمشک تعطیل و جریمه شد

مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: یک کارگاه تولید بتن در شهرستان اندیمشک به دلیل جعل نشان استاندارد تعطیل و صاحب کارگاه به پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

یک کارگاه تولید بتن در اندیمشک تعطیل و جریمه شد
1400/03/22 09:03:03

به نقل از این اداره کل استاندارد خوزستان، رضا قیصی پور بیان کرد: یک کارگاه تولید بتن در شهرستان اندیمشک که بدون اخذ پروانه استاندارد اقدام به چاپ نشان استاندارد بر روی محصول و عرضه بتن و مصالح فاقد کیفیت مطلوب استاندارد می‌کرد شناسایی و ضمن جلوگیری از ادامه فعالیت آن، مسوول آن به مرجع قضایی معرفی شد.

وی گفت: پس از طی مراحل قانونی از سوی دایره حقوقی این اداره کل، دادگاه مسوول این کارگاه را به پرداخت مبلغ ۳۹۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم نمود.

وی ادامه داد:وفق قانون، کارشناسان استاندارد مجازند به محل های تولید، بسته بندی، تمرکز، عرضه و فروش کالاها و یا خدمات مشمول استاندارد اجباری وارد شده و به بازرسی و نمونه برداری بپردازند.

قیصی پور با اشاره به اینکه استفاده از کالای با کیفیت یکی از حقوق طبیعی هر فرد در جامعه است افزود: تمام عوامل موثر در تولید کالای مورد نیاز مردم ملزم به رعایت قوانینی هستند که قانونگذار در آن مورد وضع کرده است؛ مطابق قانون، تقویت و توسعه نظام استاندارد نیز "هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاها و خدماتی، اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این‌گونه کالاها و خدمات بدون علامت استاندارد و یا بدون تایید سازمان، ممنوع است و کالاهای مربوطه توقیف و با متخلف طبق ماده(۴۰) این قانون برخورد می‌شود.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه کالای فاقد نشان استاندارد و یا با کیفیت پایین تر از حد استاندارد مراتب را با تلفن ۱۵۱۷ و یا پایگاه اطلاع رسانی isiri.org در سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان در میان بگذارند.
منبع: ایسنا


کلمات کلیدی :


بتن مصالح ساختمانی
  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی