فرماندار: عرضه ماسه بدون فاکتور در هشترود تخلف است

فرماندار هشترود گفت: عرضه ماسه بدون فاکتور و نداشتن باسکول دیجیتالی در ماسه‌شویی‌های شهرستان تخلف به شمار می‌رود.

فرماندار: عرضه ماسه بدون فاکتور در هشترود تخلف است
1400/03/17 13:34:27

امین امینیان روز سه‌شنبه در کمیته شن‌وماسه این شهرستان با بیان اینکه صاحبان ماسه‌شویی‌ها حق برداشت از رودخانه‌ها به جز موارد لایروبی را ندارند، افزود: برداشت از رودخانه فقط با مجوز ستاد مدیریت بحران شهرستان و به دلیل احتمال طغیان رودخانه‌ها امکان‌پذیر است.

وی ماسه‌شویی‌های شهرستان را به فروش مصالح تهیه‌شده از مناطق کوهپایه‌ای ملزم دانست و بیان کرد: صاحبان ماسه‌شویی‌های شهرستان باید به جای فروش مصالح رودخانه‌ای بی‌کیفیت و غیراستاندارد، مصالح باکیفیت کوهی بفروشند.

فرماندار هشترود با ابراز تاسف از اینکه متاسفانه اداره صمت شهرستان طی 2 سال گذشته به ماسه‌شویی‌های متخلف تذکر هم نداده، ادامه داد: این اداره در زمینه ساماندهی ماسه‌شویی‌ها و جمع‌آوری متخلفان و متعرضان به حریم رودخانه‌ها هیچ اقدامی نکرده است.

وی برخورد شدید با هرگونه گرانفروشی و ارائه مصالح غیراستاندارد را مورد تاکید قرار داد و افزود: متاسفانه ماسه‌شویی‌ها نسبت به فروش ماسه بی‌کیفبت آن هم با کامیون مخصوص خودشان اقدام می‌کنند تا بلکه کرایه اضافی دریافت کنند.

امینیان اظهار داشت: قانون مکلف کرده است که پروانه بهره‌برداری ماسه‌شویی‌ها سه ساله باشد اما برخی ماسه‌شویی‌های شهرستان چندین سال است همچنان فعالیت خود را با پروانه 6 سال پیش ادامه می‌دهند.

«سهیل قشلاقی» دادستان هشترود هم برخورد با فروشندگان بتن‌های آماده بی‌کیفیت و غیراستاندارد را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: با برداشت‌های غیرمجاز از رودخانه‌های شهرستان برخورد قانونی خواهد شد.

وی به حمایت‌ از افرادی که بخواهند در این شهرستان سرمایه‌گذاری کنند، اشاره کرد و افزود: نباید سرمایه‌گذار را در بروکراسی ادارات که سردرگم می‌شود، معطل کرد و در صورت مشاهده و جهت حفظ حقوق عامه با مسئولان خاطی برخورد خواهد شد.

«علیرضا اسدی» رئیس استاندارد مراغه که به برخی از شهرهای جنوبی آذربایجان‌شرقی از جمله هشترود نیز رسیدگی می‌کند، در این جلسه بیان کرد: متاسفانه تاکنون موفق به نمونه‌برداری از ماسه‌شویی‌های هشترود نشده‌ایم و باید از فرآوری محصول نمونه برداریم نه محصول دپو شده.

وی از پلمب یک واحد متحلف بتن آماده در شهرک صنعتی پروفسور هشترودی نیز خبر داد و اظهار داشت: هیچ‌گونه اغماض و گذشتی در عرضه محصول بی‌کیفیت و غیراستاندارد پذیرفته نیست.
منبع: ایرنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی