خط اصلی تولید سیمان آبیک به چرخه فعالیت بازگشت

مدیرعامل شرکت سیمان آبیک اعلام کرد که با تلاش متخصصان داخلی، برگ زرین دیگری در صنعت سیمان کشور رقم خورد و پروژه تعویض رینگ‌های کوره خط یک کارخانه سیمان آبیک برای نخستین بار در کشور بدون کمک گرفتن از شرکت های خارجی انجام شد.

خط اصلی تولید سیمان آبیک به چرخه فعالیت بازگشت
1400/03/11 15:04:23

حمید فرمانی روز سه شنبه در آیین راه اندازی خط اصلی تولید سیمان آبیک واقع در شهرستان نظرآباد استان البرز که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، افزود: پروژه تعویض رینگ‌های کوره خط یک شرکت سیمان آبیک که می‌توان در صنعت سیمان به‌عنوان ابر پروژه تعمیراتی از آن نام برد برای اولین بار در ایران با تکیه بر توان و تخصص کارشناسان و مهندسان داخلی از ابتدای دی‌ماه سال ۱۳۹۹ شروع  شدو در ابتدای اردیبهشت‌ امسال با موفقیت به اتمام رسید.
 
وی اظهار داشت: تعمیرات اساسی بزرگترین کوره تولید کلینکر کشور به ظرفیت هشت هزار و ۵۰۰ تن در روز، سنگین‌ترین تعمیرات انجام‌شده در کوره‌های تولید کلینکر کشور بوده که به همت و توان متخصصین داخلی، کلیه مراحل طراحی، مهندسی و عملیات اجرایی آن با موفقیت انجام شد.
 
مدیرعامل شرکت سیمان آبیک گفت: در پروژه مذکور 2 رینگ به قطر خارجی هفت متر ۲۰ سانتی متر، سه قطعه از بدنه کوره به قطر  پنج متر و ۸۰ سانتی متر و ده ها ردیف اقدامات تعمیراتی، بازسازی و بهینه سازی به وزن تقریبی ۱۲۰۰ تن و با رعایت کامل ملاحظات فنی و ایمنی تعویض و بازسازی گردید.

فرمانی افزود: در مجموع پیشگرمکن، کوره و داکت هوای ثالثیه بالغ‌بر هزار و ۹۰۰ تن عملیات نسوز کاری انجام پذیرفت. که طی برنامه ریزی دقیق، تمهید اقلام، ابزار و ماشین الات سنگین و تخصصی و بدون هرگونه خسارت مالی و جانی پس از ۴ ماه کار دقیق و مداوم با موفقیت به اتمام رسید.
 
گفتنی است با ورود دوباره این کوره به مدار تولید، ظرفیت تولید کلینکر شرکت سیمان آبیک به عنوان بزرگترین تولید کننده کلینکر ایران و خاور میانه، به ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن در روز رسید.
منبع: ایرنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی