تقاطع غیرهمسطح "شهید سلیمانی" کرمانشاه افتتاح شد

لاین غرب به شمال که لاین نهایی تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی کرمانشاه است بازگشایی شد تا تمام مسیرهای این تقاطع بطور کامل به بهره برداری برسد.

تقاطع غیرهمسطح "شهید سلیمانی" کرمانشاه افتتاح شد
1400/03/04 14:32:37

سعید طلوعی شهردار کرمانشاه امروز (سوم خرداد) در حاشیه افتتاح این مسیر از پروژه، با اشاره به شروع عملیات اجرایی تقاطع شهید سلیمانی از 19 ماه پیش گفت: طی این مدت علی رغم تمام مشکلات مالی، تحریم ها، تورم، شیوع بیماری کرونا و کمبود مصالح بویژه بتن و سیمان نگذاشتیم کار پروژه تعطیل شود و تمام تلاشمان را کردیم که هرطور شده این پروژه به بهره برداری برسد.

طلوعی افزود: طی این مدت فشارهای بسیاری متحمل شدیم و تلاش کردیم برای راحتی مردم با آماده سازی هر لاین، کار بازگشایی مسیر انجام شده تا مردم دچار مشکل نشوند.

طلوعی گفت: در همین راستا فروردین ماه سال گذشته مسیر شرق به غرب و غرب به شرق پروژه افتتاح شد و از سه ماه پیش مسیر شرق به جنوب به بهره برداری رسید و زمان تحویل سال هم مسیر زیرگذر شمال به جنوب و جنوب به شمال به بهره برداری رسید.

شهرداری کرمانشاه گفت: امروز هم مسیر نهایی غرب به شمال این پروژه افتتاح می شود تا کار پل تقاطع به طور کامل به پایان برسد.

وی افزود: تنها برخی کارهای پروژه از جمله فضای سبز و چندین رمپ باقی مانده که ظرف 20 روز آینده انجام خواهد شد.

طلوعی از تقاطع شهید سپهبد قاسم سلیمانی به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی شهر یاد کرد که به بهره برداری رسیده و اظهار کرد: این پروژه ورودی شهر کرمانشاه است و باید به بهترین وجه زیباسازی شود، بنابراین زیباسازی و فضای سبز آن بطور جد در دستور کار است.

شهردار کرمانشاه به تاخیر چندین ماهه در اجرای این پروژه هم اشاره کرد و افزود: کارهای عمرانی این پروژه عملا ظرف 15 ماه انجام شده است، زیرا کارگاه یک ماه به دلیل ابتلای کارگران به کرونا تعطیل شد و یک و نیم ماه اصلا بتن و سیمان نداشتیم و برودت هوا در زمستان و مسائل اینچنینی هم موجب شد در مجموع کار پروژه حدود چهار ماه به تاخیر بیفتد.

طلوعی از صرف اعتبار 240 میلیارد تومانی برای این پروژه خبر داد و افزود: این میزان اعتبار با توجه به نوسانات قیمت در پروژه هزینه شده است.

وقت کار 1200 نفر نیرو داشتیم، اما وقت حقوق دادن 4500 نفر!/ پرسنل شهرداری را ساماندهی کردم

شهردار کرمانشاه در ادامه در خصوص تبدیل وضعیت پرسنل شهرداری گفت: زمانی که وارد شهرداری کرمانشاه شدم با وضعیت نابسمانی در خصوص پرسنل شهرداری مواجه شدم، چرا که موقع کار حدود 1200 نفر نیرو داشتیم و وقت حقوق دادن که می رسید به 4500 نفر باید حقوق می دادیم! و اصلا حضور و غیابی در خصوص نیروها صورت نمی گرفت.

وی افزود: مورد داشته ایم که یک نفر دو تا سه سال پایش را شهرداری نگذاشته اما حقوقش را طی این مدت تمام و کمال دریافت کرده است.

طلوعی گفت: در اولین اقدام کار تصویربرداری و اثر انگشت را در مجموعه شهرداری شروع کردیم و از این طریق افراد غایب سرو کله شان در شهرداری پیدا شد.

وی افزود: در مرحه بعد سراغ ساماندهی شرکت های متعدد شهرداری رفتیم و تلاش کردیم با تاسیس یک شرکت به نام "موسسه زاگرس" وضعیت نیروهای این شرکت ها را ساماندهی کرده و همه را زیرمجموعه یک شرکت جمع آوری کنیم و از 22 ماه پیش درخواست راه اندازی این شرکت را به شورا داده ایم که به هر دلیل، علیرغم چندین بار پیگیری طی این مدت رسیدگی نشد.

وی افزود: اخیرا سهام شرکت نوین که 51 درصد آن متعلق به خانم شیرزادی بود به شهرداری کرمانشاه "هبه" شد و با این اتفاق خوب تصمیم گرفتیم نیروها را در این شرکت ساماندهی کنیم، بنابراین تمام نیروهای شرکتی و روزمزدی ها در این شرکت ساماندهی شدند و قرار است همین جمعه از همه آنها آزمون گرفته شود.

طلوعی تصریح کرد: این کار اقدام شجاعانه ای بود که باید انجام می شد. این اقدام حدود سه میلیارد تومان برای شهرداری کاهش هزینه دارد و نظارت بر نیروها هم دقیق تر اعمال می شود.

شهردار کرمانشاه در ادامه با اشاره به انتخابات پیش روی شورای شهر گفت: برخی سالیان سال و چندین دوره در شورای شهر بوده اند، به نظر می رسد اگر کاری می توانستند انجام دهند طی این مدت فرصت کار داشته اند و بهتر است هم اکنون میدان را به جوانان بدهند که آنها وارد میدان شوند.

وی افزود: اگر همه ما اصرار بر ماندن داشته باشیم، به دنبال منافع شخصی هستیم. 20 سال بودن در شورا برای انجام کارها کفایت می کند و نباید اصراری بر حضور دوباره داشت. من هم با پایان گرفتن دوره پنجم شورای شهر در پایان فعالیتم قرار دارم و اگر شورای شهر بعدی اصرار داشته باشند آن زمان تصمیم گیری خواهم کرد.
منبع: ایسنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی