150 پروژه عمرانی در اردبیل در حال احداث است

شهردار اردبیل گفت: در حال حاضر 150 پروژه ریز و درشت در مناطق مختلف استان اردبیل در حال احداث است.

150 پروژه عمرانی در اردبیل در حال احداث است
1400/02/26 09:46:45

حمید لطف‌اللهیان در جریان بازدید از طرح‌های عمرانی و توسعه شهر اردبیل اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل احداث و بهسازی معابر، کوچه‌ها، آسفالت‌ریزی و همچنین توسعه فضای سبز و احداث پارک‌هاست.

وی از تعریض پل ابراهیم‌آباد خبر داد و تصریح کرد: پیش از این پل آبروان و پل یحیوی در اردبیل تعریض شده و عبور و مرور شهروندان به راحتی انجام می‌شود که چنین برنامه تعریضی را برای پل ابراهیم‌آباد در حال اجرا داریم.

شهردار اردبیل گفت: با کاشت 50 هزار اصله نهال و 300 درختچه زینتی تلاش شهرداری بر این است تا به فضای شهری نشاط و جلوه‌ای متفاوت ببخشد که دو میلیون بوته گل فصلی نیز در اولویت کاشت شهرداری می‌باشد.

لطف‌اللهیان به روند احداث پل قدس در پنج سال اخیر اشاره کرد و افزود: عملیات فنی پیچیده و سختی را در پل قدس سپری می‌کنیم به طوری که این پل با 90 درصد پیشرفت مراحل نهایی تکمیل را سپری می‌کند.

وی طول عرشه این پل را 30 هزار متر مربع و در حدود سه هکتار اعلام کرد و ادامه داد: احداث این پل با گستردگی خاص معادل تمام پل‌های احداثی در اردبیل است که با یک شرایط فنی، مهندسی و حتی مالی اجرایی و در مرحله تکمیل می‌باشد.

لطف‌اللهیان به مراحل آرماتوربندی، خاک‌برداری، بتن‌ریزی و پیش تنیدگی این پل با رعایت نقاط فنی اشاره کرد و گفت: ما سعی کردیم به رغم همه تأخیرها در اجرای این پروژه به صورت فنی احداث پل قدس را به پیش برده و فاز اصلی آن در ماه‌های آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما نیز قبول داریم که روند احداث این پروژه طولانی شده اما با توجه به حجم عظیم کار که در احداث این پل مورد نظر بوده، شرایط احداث و روند اجرایی عادی بوده و چندان تعلل و تأخیری را در تکمیل پل قدس احساس نمی‌کنیم.

شهردار اردبیل اضافه کرد: هر چند عده‌ای می‌خواهند با حاشیه‌سازی و ارائه گزارش‌های غلط شرایط را به گونه‌ای متفاوت جلوه دهند اما تمام توان شهرداری در تکمیل و احداث این پروژه عظیم شهری متمرکز شده که امیدواریم هر چه سریعتر عبور و مرور از این پل را به عینه شاهد باشیم.


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی