احداث زیرگذر تقاطع راه آهن محور شازند- نورآباد مطالبه مردم و مسئولان

مناسب سازی و احداث زیرگذر تقاطع ۳۵۸ راه آهن شمال - جنوب ( محور شازند- نورآباد) به عنوان یکی از نقاط حادثه خیز این منطقه، مطالبه مردم و مسئولان است.

احداث زیرگذر تقاطع راه آهن محور شازند- نورآباد مطالبه مردم و مسئولان
1400/02/04 12:58:16

ایجاد زیر گذر تقاطع محور شازند - نورآباد یکی از نیازهای حوزه شازند محسوب می‌شود که بنا بر اعلام مسئولان مقدمات اولیه احداث آن از مدتی قبل پیش بینی شده بود.

وقوع حادثه در فروردین ماه امسال نیز بر در این محور، سبب فوت یکی از شهروندان شد.

باتوجه به حادثه خیز بودن این محور، تسریع در آغاز عملیات اجرایی احداث تقاطع ایمن، خواسته مردم و مسئولان است. نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی خواستار سرعت عمل بیشتر در آغاز عملیات اجرایی این تقاطع حادثه خیر شده است.

محمود احمدی بیغش افزود: در ۱۲ فروردین ماه سال جاری درایستگاه راه آهن شازند - نورآباد راننده یک دستگاه خودروی سواری پس از برخورد باقطار فوت کرد.
وی تاکید کرد: روزانه خودروهای زیادی از این تقاطع تردد می کنند اما متاسفانه هیچ راه بند و حفاظی ندارد که طبق قانون و مقررات راه آهن، ایجاد ان ضروری است.
وی تاکید کرد: مصالح مورد نیاز مناسب سازی و اجرای الزامات ایمنی مسیر، از مهرماه پارسال خریداری شده بود اما برای ایمن سازی این تقاطع هنوز اقدامی صورت نگرفته است.
نماینده مردم شازند در خانه ملت اظهار داشت: از چندماه پیش وجود چنین اتفاقات ناگوار به دلیل عدم ایمنی مناسب و نبود راه بند به راه آهن استان مرکزی اعلام هشدار شده بود.
وی تاکید کرد: انتظار می‌رود وزیر راه و شهرسازی و همچنین مدیرعامل راه آهن کشور در این خصوص اقدام عاجل کنند.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چنانچه اصلاح و ایمن سازی این تقاطع در موعد مقرر انجام شده بود شاهد این حادثه ناگوار نبودیم هر چند انتظار می رود که عملیات اجرایی این طرح در اسرع وقت به اتمام برسد و نگرانی در خصوص تردد خودروها در این مسیر رفع شود.
احمدی بیغش عنوان کرد: در نشستی با وزیر راه و شهرسازی این موضوع مطرح شد.

مناسب سازی تقاطع ریلی شازند- نورآباد از مدتها پیش در دست پیگیری بود

فرماندار شهرستان شازند نیز در این خصوص اظهار داشت: با پیگیری مکرر نماینده مردم شازند در مجلس، فرمانداری و مدیر قبلی شرکت راه آهن، قول مساعد مناسب سازی این تقاطع داده شده بود.
"حسن رجبی" افزود: قبل از سال جدید، یک کمیته چهار نفره با حضور نماینده مردم شازند در خانه ملت، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، مدیرکل راه آهن جدید و بنده تشکیل و مقرر شد نسبت به ایمن سازی این تقاطع زیرگذر اقدامات لازم در اسرع وقت انجام شود که در این بازه زمانی در ۱۱ فروردین ماه یک حادثه ایجاد شد که منجر به فوت‌ یک نفر از شهروندان شد.
وی بیان کرد: روزهای گذشته عملیات اجرایی احداث زیرگذر تقاطع ۳۵۸ راه آهن شمال-جنوب (محور شازند- نورآباد) روز گذشته آغاز شده است.
فرماندار شهرستان شازند اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح دو ماه آینده تکمیل می‌شود که در این راستا ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت راه آهن پیش بینی شد.
رجبی بیان کرد: در این بازه زمانی سرعت حرکت قطارها نباید بیشتر از ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر باشد تا پس از اصلاح قوس های مسیر، باکس‌ها جاسازی و ایمن سازی لازم در این تقاطع زیرگذر انجام شود.

عملیات بتن ریزی در فصل سرد سال امکانپذیر نبود

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این باره گفت: با توجه به اینکه در زمستان هوای شهرستان سرد بود و شاهد بارش برف و باران بودیم هرچند میزان بارش ها کم بود اما عملیات بتن ریزی در این شرایط جوی امکان پذیر نبود.
"علی زندی فر" بیان داشت: از روزهای گذشته ماشین آلات راهسازی هم در این مسیر مستقر شده و با تعامل و همکاری با اداره کل راه آهن در اسرع وقت، ایمن سازی این زیرگذر انجام می‌شود هر چند که مسئولیت اجرا و تکمیل این طرح با اداره کل راه آهن است.
به نقل ازمرکز اطلاع رسانی پلیس، در نخستین دقایق بامداد روز ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۰، گزارشی از برخورد قطار با یک دستگاه خودروی سواری در نزدیکی روستای نورآباد این شهرستان به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اعلام شد.
با حضور تیم های امدادی و انتظامی در محل مشخص شد که یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در حال عبور از تقاطع جاده نورآباد با ریل آهن بوده است که به علت بی توجهی راننده خودرو، در مسیر یک قطار باربری قرار گرفته و با آن برخورد می کند.
در این سانحه، راننده خودرو جان خود را از دست داد و ۲ سرنشین دیگر آن مصدوم شدند.
منبع: ایرنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی