کرمانشاهیان امسال سوارِ "قطار شهری" می‌شوند

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه از افتتاح فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه تا پایان امسال یا اوایل سال آینده خبر داد.

کرمانشاهیان امسال سوارِ "قطار شهری" می‌شوند
1400/02/01 15:32:28

امین سرتیپ‌نیا با اشاره به پیشرفت خوب پروژه قطار شهری کرمانشاه گفت: پیشرفت کلی پروژه در دو فاز یک و دو حدود 35 درصد است.

وی با بیان اینکه تمرکز فعلی بر اتمام فاز یک این پروژه است، گفت: در حال حاضر فاز یک این پروژه در محدوده فرهنگیان تا میدان آزادی حدود 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت این فاز از پروژه در بخش ابنیه یا کارهای بتنی (سیویل) حدود 95 درصد است و این درصد پیشرفت نشان می دهد که عمده ساخت و ساز در پروژه انجام شده و تنها بحث خریدهای آن باقی مانده است.

وی افزود: اگر خرید ریل و واگن صورت گیرد کار چندانی که زمان بر باشد نداریم و می توان در مدت کوتاه پیشرفت پروژه را به حدود 98 درصد رساند و پروژه آماده بهره برداری خواهد بود.

سرتیپ نیا با بیان اینکه ساخت دو ایستگاه زیرزمینی پروژه در حال انجام است، گفت: امسال ساخت پنج ایستگاه روزمینی پروژه هم شروع می شود تا بتوان از فاز یک پروژه بهره برداری کرد.

وی افزود: با توجه به پیشرفت پروژه در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد، اواخر امسال یا نهایتا اوایل سال آینده فاز یک پروژه آماده بهره برداری است.

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه اعتبار لازم برای تکمیل فاز یک پروژه قطار شهری کرمانشاه را 1340 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: از این میزان اعتبار 440 میلیارد تومان آن تاکنون جذب شده است.

وی افزود: برای تامین مابقی این اعتبار قرار است بخشی از آن توسط دولت در سال مالی جاری تزریق شود، بخشی از طریق اوراق مشارکت که مصوبه آن را از شورای شهر گرفته ایم تامین خواهد شد و بخش دیگری از این اعتبار از محل تسهیلاتی که از بانک سپه دریافت خواهیم کرد تامین و به پروژه تزریق می شود.

سرتیپ نیا در ادامه با بیان اینکه فاز دو پروژه قطار شهری هیچگاه از اولویت کار خارج نبوده، گفت: همپای فاز یک کار ساخت فاز دو پروژه هم در حال انجام است تا بتوانیم قطار شهری کرمانشاه را به میدان فردوسی برسانیم.

این مسئول تصریح کرد: چنانچه فاز یک پروژه به پایان برسد، قطعا با تمرکز و توان بیشتری خواهیم توانست این فاز از پروژه را پیش ببریم.
منبع: ایسنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی