افتتاح و اجرای ۳۰۴ کیلومتر خط مترو توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در کشور

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء حدود ۳۰۴ کیلومتر خط مترو را در کشور افتتاح کرده و یا در حال اجرا دارد

افتتاح و اجرای ۳۰۴ کیلومتر خط مترو توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در کشور
1399/12/13 11:19:30

سردار علیرضا فخاری امروز (جمعه- ۸ اسفند ماه) در عملیات حفاری جبهه غربی خط دوم متروی اصفهان، با بیان اینکه موضوع مترو یکی از بخش های پیشرفته و جزو زیرساخت های اصلی کشورهای در حال توسعه است، اظهار کرد: این زیرساخت در شهرهای مهم همچون تهران، شیراز، مشهد و... شکل گرفته و در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه پروژه خط دو مترو اصفهان به طول ۶.۵ کیلومتر است، گفت: از سال ۱۳۶۵ مترو در ایران کار خود را شروع کرد و قرارگاه خاتم النبیاء نیز ۲۰ سال بعد کار مترو را آغاز کرد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیاء با اشاره به اینکه ما حدود ۳۰۴ کیلومتر خط مترو در کشور افتتاح کرده و یا در حال اجرا داریم، گفت: قرارگاه خاتم النبیاء ظرفیت ۵۰ درصدی مترو کشور را انجام داده است.

وی با اشاره به ویژگی های این پروژه، اظهار کرد: اورهال کردن دستگاه تی بی ان در رکوردی ۹ روزه یکی از افتخارات ماست و کاری که یک ماه و نیم زمانبر بود را در این مدت ۹ روز انجام دادیم، همچنین در عمق ۲۵ متری توانستیم ۱۴۰۰ مترمکعب بتن ریزی را در یک شیفت کاری داشته باشیم.

فخاری گفت: به دلیل ساخت تجهیزات در داخل حدود ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان صرفه جویی پولی و ارزی داشتیم و توانستیم در اجرای خط ۷ مترو تهران مقام اول ملی را کسب کردیم، همچنین امروز در اجرای تونل برای آب های سطحی و زیرسطحی رکوردار در کشور هستیم.

شهردار اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه خط یک متروی اصفهان در مدت ۱۷ سال، سالی ۵ درصد پیشرفت داشت، گفت: در دوره مدیریت جدید ۱۵ درصد باقی مانده به همراه دعاوی پیچیده ۱۷ سال گذشته، ظرف مدت ۴ماه در سه شیفت کاری با پیمان کارهای متعدد با سرعت بالا ساخته و تکمیل شد.

قدرت الله نوروزی اظهار کرد: تعداد مسافران مترو در ابتدا ۱۶ هزار نفر بود که در اسفندماه سال گذشته تا پیش از کرونا به ۱۲۰ هزار مسافر رسید امادر شرایط فعلی به دلیل کرونا ۴۰ هزار مسافر داریم که قرار بود به ۱۵۰ هزار مسافر برسانیم.

وی با بیان اینکه خط ۲ مترو به طول ۲۳ کیلومتر از دارک آغاز و به میدان شهدای خمینی شهر می رسد،   افزود: این خط در سه فاز طراحی شده است، فاز اول از دارک آغاز و به میدان امام علی(ع) می رسد.

شهردار اصفهان ادامه داد: فاز میانی در دو فاز تعریف شده است. در هر دو فاز تا کنون ۷ کیلومتر جلو آمده ایم که شامل ۱۶ ایستگاه است. سال گذشته  کار ۱۲ ایستگاه آن آغاز شد و ۴ ایستگاه باقی مانده نیز آزاد سازی می شود.

نوروزی با بیان اینکه تاکنون برای خط ۲ مترو اصفهان هرساله بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت دریافت کردیم، گفت: سال گذشته شهرداری اصفهان ۲۰۰ میلیارد تومان برای اتوبوس اوراق مشارکت دریافت کرد که هشتاد اتوبوس تاکنون وارد ناوگان اتوبوسرانی اصفهان شده است.
منبع: ایسنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی