۱۶۰ نقطه کانال اصلی منطقه شرق شبکه آبیاری دز ترمیم شد

معاون نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان گفت: ۱۶۰ نقطه کانال اصلی منطقه شرق شبکه آبیاری دز پس از ۱۰ روز کاری مداوم ترمیم شد.

۱۶۰ نقطه کانال اصلی منطقه شرق شبکه آبیاری دز ترمیم شد
1399/12/12 15:44:00

حمید تفرقی افزود: بازسازی بیش از۱۶۰  نقطه از کانال اصلی منطقه شرق شبکه آبیاری دز موسوم به E۲ در حد فاصل مقسمهای شماره یک تا سه این کانال به طول حدود ۶ کیلومتر انجام شد.

وی با اشاره به محدودیت زمانی فرصت تعمیر کانال گفت: بارندگی‌های اخیر فرصتی را فراهم آورد تا با استفاده از عدم نیاز آبی مزارع، با قطع آب کانال بیش از سه هزار و ۲۰۰ مترمربع، تخریب و بتن کاری مجدد در این کانال انجام شود.
معاون نگهداری و تعمیرات شبکه بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان اظهارداشت: آب بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه شرق شبکه آبیاری دز شامل کشاورزان، شرکت‌های کشت و صنعت شهید بهشتی، شهید رجائی و کارون و برخی ماهی سراها از این کانال تامین می‌شود که با ترمیم آن، روند آبیاری در این منطقه بهبود یافته است.
وی طرح‌های مهم تعمیراتی در دست اقدام را عملیات حفاظت از سازه سمت راست سیفون بالا رود در منطقه غرب شبکه آبیاری دز و اصلاح مقطع خاکی کانال E۲ در حد فاصل مقسم‌های سه تا پنج این کانال عنوان کرد و گفت: تلاش می‌شود تا پایان سال عملیات اجرایی این ۲ طرح به پایان برسد.
شبکه آبیاری دز در شمال خوزستان با داشتن بیش از یکهزار و ۳۷۰ کیلومتر کانال و زهکش یکی از بزرگترین شبکه‌های آبیاری و زهکشی کشور است.
شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی را برعهده دارد.
منبع: ایرنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی