پیشرفت فیزیکی پروژه آبرسانی نمین و عنبران به ۶۲ درصد رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه روند اجرایی پروژه آبرسانی شهرهای نمین و عنبران مطلوب است پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۶۲ درصد اعلام کرد.

پیشرفت فیزیکی پروژه آبرسانی نمین و عنبران به ۶۲ درصد رسید
1399/10/15 09:27:14

عباس جنگی مرنی روز دوشنبه در بازدید از عملیات اجرایی پروژه آبرسانی نمین و عنبران افزود: طرح آبرسانی شهرهای نمین و عنبران با هدف تامین آب شرب مطمئن و پایدار این شهرها و نیز پنج روستای منطقه با نیاز آبی ۱۶۷ لیتر در ثانیه تا افق ۱۴۲۵ به طول ۲۵ کیلومتر در حال اجراست.

وی با بیان اینکه بهره برداری از فاز اول این طرح به طول ۱۰ کیلومتر، اضافه کرد: لوله‌های مصرفی در این پروژه از ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلی‌متر متغیر است و مخزن ذخیره ۲۵۰۰ متر مکعبی با ظرفیت ۱۶۷ لیتر درثانیه در حال تکمیل می‌باشد.

جنگی مرنی ادامه داد: طبق برآورد به عمل آمده مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام پروژه و تامین آب شرب مطمئن و پایدار شهرهای  نمین و عنبران نیاز است.

فرزاد قلندری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل هم در این بازدید با بیان اینکه خط انتقال آبرسانی نمین و عنبران از سال‌های گذشته در دست اجرا بود ولی از پیشرفت مناسبی برخوردار نبود، گفت: این پروژه در یک سال گذشته با فعالیت‌های مناسبی در دست تکمیل است و با بهره برداری از آن کمبود آب منطقه حل خواهد شد.

قلندری با ابراز رضایت از پیشرفت فیزیکی پروژه در بخش‌های مختلف، از آمادگی استانداری برای کمک به تکمیل پروژه خبر داد.

حسن کروبیان نماینده مجری طرح آبرسانی نمین و عنبران نیز در این بازدید گفت: ۱۹.۵ کیلومتر از۲۵ کیلومتر طول پروژه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام کرونا اجرا شده است.

وی افزود: از فعالیت‌های اجرا شده می‌توان به اتمام ۱۰ کیلومتر از این خط لوله و اتمام بتن‌ریزی دیوارهای مخزن ۵۰۰ متر مکعبی و پمپاژ ۱۶۷ لیتر در ثانیه اشاره کرد که با تامین اعتبار مناسب تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۰ به به پایان خواهد رسید.

نماینده مجری طرح آبرسانی به نمین و عنبران نیز گفت: خط انتقال از مخزن ورودی شهر عنبران به مخزن انتهایی شهر عنبران به طول حدود ۵ کیلومتر می باشد که با لوله پلی اتیلن  سایز ۲۵۰  اجرا خواهد شد.

کروبیان اظهار کرد: بعد از اجرای این بخش، ظرفیت انتقال آب به  ۳۳ لیتر در ثانیه خواهد رسید و هزینه اجرای آن ۶۰۰ میلیارد ریال  برآورد شده است.

شهر نمین در ۳۰ کیلومتری شرق اردبیل دارای ۱۳ هزار نفر جمعیت است. جمعیت روستایی این شهرستان درصد بیشتری از ساکنان منطقه را تشکیل می‌دهند به گونه‌ای که ۶۰ هزار نفر در ۹۱ روستای این شهرستان سکونت دارند.
منبع: ایرنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی