سد گرین نیاز آبی نهاوند را برطرف می‌کند

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه سد گرین از مهمترین پروژه‌های شهرستان نهاوند است و اگر این سد ساخته شود نیاز آبی شهرستان را برطرف می‌کند.

سد گرین نیاز آبی نهاوند را برطرف می‌کند
1401/08/15 11:22:18

علیرضا شهبازی اظهار کرد: تأمین اعتبار پروژه سد گرین مهمترین و بزرگترین خدمت به مردم شهرستان نهاوند است و اگر این سد ساخته شود نیاز آبی شهرستان را برطرف می‌کند و گرفتن اعتبار برای این پروژه کار بزرگی بود که در حال انجام است.

وی افزود: با پیگیری‌های بسیار سد گرین از طریق بانک‌ها تأمین اعتبار شده است که بانک کشاورزی و تجارت پول را به حساب ریخته اند و فقط بانک صادرات به علت شکایت یک نفر در شهری دیگر حساب سد را مسدود کرده بود که در مرکز پیگیری‌های زیادی برای رفع انسداد این حساب انجام شد.

شهبازی در ادامه تصریح کرد: مجوز معدن سنگ سد گرین را یک مدیر نمی‌داد که با پیگیری‌های زیاد و از طریق سازمان منابع طبیعی کشور توانستیم و این مجوز صادر شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: امسال متأسفانه توزیع اعتبارات عمرانی در کشور خوب نبوده و با وجود اینکه هفت ماه از سال گذشته است، دولت حتی یک ریال تخصیص اعتبارات عمرانی نداشته و فقط توانسته حقوق‌ها را پرداخت کند.

وی یادآور شد: دولت پول ندارد و برای کارهای عمرانی، راه‌ها و سایر طرح‌ها دولت نمی‌تواند اعتباری پرداخت کند و اعتبارات و امکاناتی که من برای شهرستان گرفته‌ام از طریق ارتباطاتم بوده است.

شهبازی با بیان اینکه کارهای خوبی در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان نهاوند انجام شده است اما کمبودهایی وجود دارد، گفت: بیمارستان شهید قدوسی نهاوند بدون هیچ امکاناتی و فقط در حد یک ساختمان بود که افتتاح شد و برای گرفتن امکانات و اعتبار برای این بیمارستان تلاش‌های زیادی انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد: این بیمارستان دستگاه سی‌تی‌اسکن، رادیولوژی، ام‌آرآی، آسانسور، وسایل گرمایشی و سرمایشی و... نداشت و خیلی تلاش کردیم تا توانستیم این امکانات را برای این بیمارستان بگیریم و بخشی از این کمبودها جبران شود.

نماینده مردم‌ نهاوند در مجلس اضافه کرد: کمبود برخی داروها و سرم در کشور سراسری است چراکه مواد اولیه دارو را به ما نمی‌دهند و دنبال حل کردن مشکلات کمبود دارو در شهرستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه درد نهاوند اختلافات است به طوریکه متأسفانه در گذشته اختلافات باعث عقب‌ماندگی شهرستان شده است، تأکید کرد: دنبال حل مشکلات زیربنایی هستیم و قبول داریم کاستی‌هایی وجود دارد بنابراین باید تلاش کنیم و این وظیفه ما است که بتوانیم بخشی از مشکلات شهرستان را کم کنیم.

شهبازی یادآور شد: به علت خشکسالی‌های اخیر دبی آب رودخانه گاماسیاب ۵۰ درصد کاهش داشته و با توجه به کمبود آب باید رودخانه های کشاورزی در شهرستان را بتنی کنیم و به دنبال گرفتن ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بتنی کردن رودخانه های کشاورزی هستیم.

وی با اشاره به مشکلات حوزه راه‌ها در شهرستان نیز بیان کرد: بیشترین پیگیری‌ها را در حوزه راه‌ها و محورهای نهاوند داشته‌ام چراکه اعتباری نداشتند؛ به عنوان مثال محور نهاوند به گیان یک ریال اعتبار نداشت اما با پیگیری الان در حال اجراست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: برای محور نهاوند- کرمانشاه توانستیم از طریق ماده ۵۶، ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار گرفتیم و در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نیز ۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای این محور درنظر گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: همچنین پروژه تعریض جاده دهفول به بزرول که در سال‌های گذشته کلنگ‌زنی شد، هیچ اعتباری نداشت که توانستیم برای این محور چهار میلیارد تومان اعتبار بگیریم و برای جاده شهرک و فارسبان نیز اعتبار گرفتیم.

شهبازی گفت: خوشبختانه فاز اول کارخانه دولومیت در شهرستان راه‌اندازی شد و امیدواریم فازهای دوم و سوم این پروژه نیز راه‌اندازی شود و در تلاش برای گرفتن مجوز پتروشیمی نهاوند هستیم چراکه گرفتن مجوز پتروشیمی کار بسیار دشواری است.
منبع: ایسنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی