پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی طرح توسعه کارخانه سیمان اکباتان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رزن از پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی طرح توسعه کارخانه سیمان اکباتان این شهرستان خبر داد.

پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی طرح توسعه کارخانه سیمان اکباتان
1401/06/05 10:30:48

مجید عربلو در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: طرح توسعه سیمان اکباتان در اوایل سال‌جاری با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۴۸۰ میلیارد تومان آغاز شده و تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای طرح توسعه این کارخانه سرمایه گذار بخش خصوصی متقاضی تسهیلات بانکی ۲۸۰ میلیارد تومان است، افزود: این تسهیلات باید از محل اعتبارات ملی برای سرمایه‌گذار طرح تأمین شود که با تأمین این اعتبار پیش‌‍بینی می‌شود طرح توسعه پروژه فوق ظرف دو سال آینده تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

عربلو با بیان اینکه کارخانه سیمان اکباتان شهرستان به صورت مستقیم برای ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است، افزود: با تکمیل طرح توسعه کارخانه سیمان اکباتان این تعداد اشتغال کارخانه به ۳۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

وی ظرفیت تولید سالیانه فعلی سیمان اکباتان رزن را ۱۱۴ هزار تن برشمرد و تصریح کرد: محصول تولید شده سیمان این کارخانه علاوه بر مصارف داخلی کشور به سایر کشورها بویژه به کشور عراق صادر می‌شود.

افتتاح سه طرح صنعتی رزن در هفته دولت

عربلو طرح توسعه کارخانه سیمان اکباتان را یکی از جمله طرح‌های بزرگ صنعتی شهرستان دانست و ادامه داد: در هفته دولت سه طرح صنعتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان رزن با حضور استاندار همدان افتتاح شده و به بهره‌برداری خواهند رسید که افتتاح این سه طرح صنعتی با ظرفیت کامل تولید برای ۸۵ نفر اشتغال به همراه خواهد داشت.

وی بیان کرد: طرح توسعه محصولات بتنی با سرمایه گذاری هفت میلیارد تومان، کارخانه مواد شوینده پاک شیمی سردرود با سرمایه گذاری پنج میلیارد تومان و طرح توسعه رایان الکترونیک طرح‌های صنعتی قابل افتتاح این شهرستان در هفته دولت هستند.
منبع: ایسنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی