پدر صنعت نوین بتن ایران:دستگاه های متولی باید نظارت بر سازه ها را بیشتر کنند

پدر صنعت نوین بتن ایران با اشاره به حادثه تلخ ساختمان متروپل آبادان گفت : دستگاه های متولی مانند سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها باید در این زمینه نظارت ها بیشتر و دقیق تر کنند.

پدر صنعت نوین بتن ایران:دستگاه های متولی باید نظارت بر سازه ها را بیشتر کنند
1401/04/20 13:46:58

علی اصغر کیهانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز افزود: یکی از مشکلات در بخش احداث سازه ها، عدم آموزش مهارتی کارگران بوده که منجر به وقوع حوادثی مانند متروپل می شود.

وی بیان داشت: اگر چه شاید مصالح ساختمانی از استاندارد لازم برخوردار باشد اما عدم آموزش نیروی کار سبب می شود تا درروند ساخت مشکلات فنی به وجود آید.

کیهانی افزود: به عنوان مثال عدم جوشکاری مناسب سازه های فلزی در سقوط طبقات تاثیر گذار بوده و مشکلاتی به وجود می آورد.

پدر صنعت نوین بتن ایران اظهار داشت: استفاده از مصالح ساختمانی بی کیفیت و نظارت نکردن دستگاه های متولی سبب می شود تا ما شاهد حوادثی مانند متروپل در کشور باشیم.

وی تاکید کرد: شهرداری ها نباید به جرائم کمیسیون ماده صد به عنوان یک منبع درآمدی بنگرند و از تخلفات ساخت و سازهای غیر مقاوم چشم پوشی کنند.

وی بیان داشت: امروزه عدم ایمنی بناها در بخش های از کشور به فراموشی سپرده شده و باید در انتخاب مصالح و استفاده از نیروی آموزش دیده همراه با نظارت اجرایی دقت لازم را داشت.

همچنین در این نشست علی عمران روزبان، رییس مرکز علمی کاربردی ایران فریمکو مستقر در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز اظهار داشت: به منظور تامین نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده در صنعت ساختمان این مرکز اقدام به جذب دانشجو در حوزه ساختمان و بتن کرده است.

وی بیان داشت: اکنون حدود ۵۰۰ دانشجو در ۲۵ رشته عمران و ساختمان در این مرکز مشغول فراگیری آموزش های مهارتی هستند که بخش عمده آنان شاغلان عرصه ساختمان می باشند.

وی افزود: رویکرد این مرکز در حوزه آموزش و پژوهش با فعالیت های گسترده مهارت افزایی از نسل سوم به سمت نسل چهارم هدایت شده است.
منبع: ایرنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی