عملیات بتن ریزی در کیش ممنوع شد

شرکت عمران، آب و خدمات کیش طی اطلاعیه ای اعلام کرد: با هدف حفظ کیفیت بتن در مجموعه های در حال ساخت، اجرای عملیات بتن ریزی را تا رفع شرایط بحرانی ناشی از پس لرزه های اخیر ممنوع است.

عملیات بتن ریزی در کیش ممنوع شد
1401/04/12 15:02:07

به گزارشی از اعلام روز شنبه روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات در این اطلاعیه ِآمده است، به اطلاع تمامی سرمایه گذاران، فعالان اقتصادی و عوامل اجرایی فعال در حوزه ساخت و ساز می رساند با توجه به بروز پس لرزه های متعدد و احتمال وجود حرکات زیرساختی در لایه های زیرین اراضی و املاک و همچنین امکان ایجاد اخلال در روند گیرش اولیه و ایجاد ترک های ریز در عناصر سازه ای بتن که کاهش سطح کیفی بتن را به دنبال خواهد داشت، در جهت رسیدن به یک سازه ایمن و ماندگار، عملیات بتن ریزی درکلیه سطوح متوقف شده و به روزهای آینده موکول می گردد.
بدیهی است واحد اجراییات شرکت عمران، آب و خدمات حسب وظیفه قانونی خود در زمینه کنترل و نظارت مستمربر اجرای پروژه های ساختمانی در جزیره، از اجرای عملیات بتن ریزی در مجموعه های در حال ساخت جلوگیری کرده و درصورت مشاهده با مجریان به طور قانونی برخورد خواهد کرد.
پیرو این اطلاعیه شرکت عمران، آب و خدمات کیش از تمامی فعالان عرصه ساخت و ساز خواست تا عملیات اجرایی پروژه ها به ویژه کار در ارتفاع و نماسازی را به طور کامل متوقف نموده و نسبت به کنترل عوامل نگهدارنده از جمله سازه های نگهبان، داربست ها، تاورها و گودهای پر خطر نظارت و دقت کافی داشته باشند و عوامل اجرایی خود را از حضور در کارگاههای ساختمانی منع نمایند.
در ادامه ضمن تقدیر از جامعه مهندسین حقیقی و حقوقی  کیش بابت حسن دقت در عمل به وظایف قانونی خود در زمینه کنترل اصول مهندسی و کیفیت ساخت، تاکید مینماید در زمینه نظارت بر رعایت اصول ایمنی در کارگاه های ساختمانی و همجواری ها تلاش مضاعف را معمول دارند.
از ساعت ۲.۲ بامداد تاکنون ۱۳ بار بندر خمیر و مناطق اطراف آن لرزیده که ۲ زلزله آن ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری بوده بطوریکه وحشت مناطق زلزله زده و شهرهای اطاراف را در برگرفت و مردم را به خیابان ها و بوستانها کشاند.
این زلزله در جزیره کیش نیز احساس و باعث شد مردم شب را در خیابان ها و مراکز اسکان سپری کنند.
وقوع زلزله‌های شدید ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری به همراه ده‌ها پس لرزه در روستاهای بندرخمیر تاکنون پنج کشته و ۱۹ زخمی بر جا گذاشته است.
منبع: ایرنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی