آمادگی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برای تجهیز و استقرار آزمایشگاه

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با هدف ارتقاء کیفی، طول عمر مفید، ژئوتکنیک و کاهش هزینه عمرانی، آمادگی دارد آزمایشگاه‌های تخصصی و فنی را در کمتر از دو ساعت در سراسر کشور تجهیز و مستقر کند.

آمادگی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برای تجهیز و استقرار آزمایشگاه
1401/04/08 10:19:26

مجید کیانپور در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به تاریخچه و توانمندی‌های شرکت آزمایشگاه فنی و گفت: این آزمایشگاه بیش از شش دهه است که فعالیت خود را در ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر مفید پروژه‌های عمرانی فعالیت داشته و هم اکنون نیز هم راستا با اهداف دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساخت و ساز با کیفیت با حضور نیروهای متخصص و تجهیزات منحصربفرد مطابق با استانداردهای داخلی و بین‌المللی بیش از ۶۰۰ نوع خدمات آزمایشگاهی را فراتر از نیاز کشور ارائه می‌کند.

وی اضافه کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در زمینه‌های حفاری، ژئوتکنیک، ژئوفیزیک، بتن، قیر و آسفالت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد همچنین در پایش روسازی بزرگراه‌ها و معابر درون شهری و برون شهری با استفاده از فناوری اسکنر لیزری به پایش رویه راه‌ها می‌پردازد و با تحلیل دقیق آسفالت معابر با توجه به سطح رویه راه‌ها برنامه نگهداری ارائه می‌شود که این تحلیل‌ها هزینه‌های نگهداری را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری در آستانه دهه صنعت و در سال مزین به شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی، گفت: این آزمایشگاه با وزارتخانه‌های مختلفی چون راه و شهرسازی، نیرو، نفت و صمت در زمینه‌های مختلفی همکاری داشته و حتی در صدور خدمات فنی و مهندسی نیز فعال است.

کیان‌پور عنوان کرد: در پروژه‌های بزرگ ملی چون انتقال آب دریای عمان و خلیج فارس به سیرجان، خراسان، اصفهان، یزد و خراسان رضوی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تأثیرگذار بوده و نقش آفرینی ویژه‌ای داشته است.

این مسئول تصریح کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آمادگی دارد در تمام پروژه‌های ملی و استانی حضور یافته و خدمات منحصربفرد آزمایشگاهی را برای افزایش کیفیت و طول عمر مفید پروژه‌های عمرانی ارائه کرده و نقش بسزایی در ساختن ایرانی ایمن و آباد داشته باشد.

وی بیان کرد: موضوع کیفیت به‌عنوان یک مسئله بسیار مهم باید دغدغه همه مسئولان در کشور باشد که ضمن ارتقاء کیفی پروژه‌ها و افزایش طول عمر مفید آن و کاهش هزینه‌ها امنیت، آسایش و رفاه را برای مردم به ارمغان می‌آورد و از حوادث ناگوار جلوگیری می‌کند.

در ادامه علی رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اظهار کرد: دغدغه و حساسیت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همان هدف و توانمندی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارائه خدمات آزمایشگاه در راستای ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر مفید پروژه‌های عمرانی و همچنین کاهش هزینه در ساخت و سازهای مجدد است.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اضافه کرد: این سازمان بیش از ۸۴۴ شهرک و ناحیه صنعتی و بیش‌از ۲۰۰۰ پروژه‌ عمرانی در دست اجرا دارد که اعتبار عمرانی معادل ۸۰ هزار میلیارد ریال را شامل می‌شود که یکی‌از حساسیت‌های ما مکان یابی درست براساس آزمایش‌های ژئوتکنیک، ژئوفیزیک و کاهش هزینه با ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر مفید پروژه‌های عمرانی توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک است.

رسولیان ادامه داد: اگر به کیفیت در ساخت و سازها توجه شود ماندگاری پروژه افزایش خواهد یافت، ایمنی هموطنان بیشتر و هزینه‌ها نیزکاهش می‌یابد که شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با تخصص و تجربه‌ای که دارد در این زمینه می‌تواند کمک زیادی به توسعه کیفی پروژه‌های عمرانی شهرک‌ها و نواحی صنعتی کرده و سرعت ساخت شهرک‌های صنعتی را افزایش دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نیازهای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، عنوان کرد: ساخت تصفیه‌خانه، مسیر انتقال آب، برق و گاز به شهرک‌های صنعتی و طیف گسترده‌ای از پروژه‌های عمرانی مرتبط مورد نیاز سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است که در تخصص شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برای جانمایی و استقرار واحدهای آزمایشگاهی با رعایت و تضمین استانداردهای موجود در کشور است.

وی با اشاره به امضاء تفاهم‌نامه همکاری با شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، گفت: استفاده مطلوب و بهینه از توانمندی‌های علمی و فنی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارائه خدمات مشاوره ژئوتکنیک، ژئوفیزیک، گمانه‌زنی و نمونه‌برداری، آزمایش‌های فیزیکی، شیمیایی و کنترل کیفیت در پروژه‌های زیرساختی شهرک‌ها، نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی زیر مجموعه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران کمک بزرگی در توسعه شهرک‌های صنعتی ایران و کنترل کیفی آن خواهد داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این سازمان با در اختیار داشتن ۸۴۴ شهرک و ناحیه صنعتی و استقرار ۴۹ هزار واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، و ضرورت رعایت استانداردها و توجه به ارتقاء کیفی و نگهداری از این واحدهای صنعتی، لذا مبادله این تفاهم نامه با شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و بهره گیری از ظرفیتهای جدید ایجاد شده بسیار با اهمیت قلمداد می‌شود.
منبع: ایسنا


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی