مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کیش ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش گفت: سازه مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شمال این جزیره با ظرفیت تصفیه ۱۰ هزار مترمکعب ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کیش ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
1400/04/07 09:49:32

عبدالنبی شرفی روز یکشنبه در بازدید معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش از بخش های مختلف اداری و عملیاتی تصفیه خانه شمال و طرح توسعه این مجموعه اظهار داشت: این طرح ویژه تصفیه فاضلاب اماکن گردشگری شرق جزیره و شهرک صدف تا شهرک میرمهنا است که با چهار حوضچه ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعبی و در مجموع با ۱۰ هزار مترمکعب با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا است و عملیات اجرایی آن اواخر مرداد به پایان می‌رسد.

وی اضافه کرد: مدول اول این تصفیه خانه با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب نیز در سال ۱۳۹۳ به بهره داری رسیده که با افزایش جمعیت به ویژه در فصول پاییز و زمستان فاضلاب ورودی بیش از ظرفیت تصفیه خانه بوده و در برخی مواقع امکان تصفیه میسر نمی شد که با راه‌اندازی مدول دوم برای چند سال آتی امکان تصفیه فاضلاب در فصول پاییز و زمستان بدون هر گونه مشکلی میسر خواهد شد.

سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در اجرای این طرح با استفاده از دیفیوزرهای هوادهی، سامانه میکسرهای هایپر کلاسیک تصفیه خانه به سامانه هوا دهی عمقی تغییر خواهد کرد تا روند تصفیه فاضلاب بهبود یابد یادآور شد: هم اکنون بیش از ۸۵ درصد آب مورد نیاز فضای سبز جزیره از طریق آب تصفیه شده از فاضلاب تامین می شود که این امر برای صرفه جویی در منابع ارزشمند آب در جزیره کیش اهمیت زیادی دارد.

در روند ساخت سازه مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شمال  با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی، عملیات اجرایی آرماتور بندی، قالب بندی، بتن ریزی در راکتورهای فرایندی انجام شده و طبق برنامه زمان‌بندی این سازه تا پایان مرداد تکمیل خواهد شد.

جزیره ۹۱ کیلومتر مربعی کیش در با ۴۲ هزار نفر جمعیت در کرانه جنوبی ایران در دل آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.


  • شرکت آپتوس ایران

    شرکت آپتوس ایران

    شرکت ساختمانی تولیدی و تحقیقاتی

  • دنیای بتن پارسیان

    دنیای بتن پارسیان

    تولید مواد شیمیایی ساختمان، افزودنی های شیمیائی بتن، اجرا و ارائه خدمات مشاوره

  • رزین سازان فارس

    رزین سازان فارس

    اولین و بزرگترین تولید کننده اصلی فوق روان کننده بتن به صورت مایع و پودر در ایران

  • دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    دوروچم خاورمیانه - (Durocem Middle East)

    تهیه، تامین، واردات و تولید انواع محصولات ساختمانی و صنعتی